Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:25:20 GMT

زنان بوشهری ۴.۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۸۱۹

زنان بوشهری ۴.۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند

ایسنا/بوشهر مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت: میانگین سن فوت شدگان در این استان ۶۴.۴ سال است که به تفکیک این رقم برای مردان ۶۲.۴ سال و برای زنان ۶۶.۹ سال ثبت شده است.

اسکندر پاسالار با تاکید بر اینکه در شش  ماهه امسال ۶  هزار و ۸۷۸  ولادت در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در این مدت شاهد کاهش ۱۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی ثبت ولادت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان بودیم.

وی ادامه داد:  از کل ولادت‌های ثبت شده ۳ هزارو ۵۳۱ نفر پسر و ۳ هزارو ۳۴۷ نفر دختر بوده‌اند و در مجموع به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده درکشور ۲۹.۴ سال و در استان ۲۹.۸ سال است که شهرستان جم با میانگین سن ۳۰.۳ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۵ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

پاسالار اضافه کرد: ۴۲ درصد از نوزادان در فاصله پنج سال اول زندگی زوجین، ۳۰.۳ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال و ۲۶.۲ درصد در بیشتر از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین متولد شده‌اند.

وی با اعلام اینکه در این مدت تعداد ۱۰۸ واقعه دو قلوزایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: شهرستان‌های بوشهر با ۴۰ واقعه و دشتستان با ۲۵ واقعه بیشترین تعداد دوقلوزایی را داشته و همچنین یک واقعه سه قلوزایی نیز در این مدت در بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص واقعه وفات نیز گفت: در این مدت سه هزار و ۶۳۶ واقعه فوت در استان بوشهر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارشال ۳۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پاسالار اضافه کرد: ۱.۲ درصد از فوت‌های ثبت شده کشور در نیمه نخست امسال در استان بوشهر به ثبت رسیده است که ۷۴ درصد از کل وفات‌های ثبت شده در نقاط شهری و ۲۶ درصد در مناطق روستایی هستند.

وی گفت: بیشترین وفات ثبت شده با ۲۹.۲ درصد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دشتستان، ۲۳.۱ درصد بوشهر، ۱۰.۷ درصد گناوه و کمترین وفات با ۲.۵ درصد مربوط به شهرستان‌ عسلویه است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین فوت‌های ثبت شده جاری در فاصله فروردین تا شهریور ماه با ۸۴۹ واقعه مربوط به مرداد است.

پاسالار ادامه داد: ۱۲ درصد مرگ‌های رخداده درنیمه نخست امسال در استان بوشهر مربوط به گروه‌های سنی ۸۰ تا ۸۴ سال، ۱۱.۷درصد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال و ۱۱.۱درصد نیز مربوط به گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال است.

به گفته وی میانگین سن فوت شدگان در استان بوشهر ۶۴.۴ سال است که به تفکیک این رقم برای مردان ۶۲.۴ سال و برای زنان ۶۶.۹ سال ثبت شده است و ۰.۸ درصد از کل فوت شدگان در نیمه نخست امسال را کودکان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص وقایع طلاق نیز گفت: در نیمه نخست امسال ۷۹۷ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷ درصد رشد داشته است.

پاسالار افزود: از این شمار ۷۱۳ طلاق شهری و ۸۴ طلاق روستایی به ثبت رسیده که به ترتیب ۲.۴ و ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی طلاق مردان در سن ۳۱ سال و در جمیعت زنان نیز در سن ۳۶ سال که به ترتیب ۵.۸ و ۵.۳ درصد از کل طلاق‌های رخداده را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: میانگین سنی طلاق‌های رخداده در استان بوشهر برای زوج ۳۷.۸ سال و برای زوجه ۳۲.۸ سال اعلام شده است.

پاسالار با بیان اینکه میانگین سن در طلاق‌های رخداده بار اول، زوج ۳۷.۴ سال و زوجه ۳۲.۶ سال است گفت: بیشترین درصد رخداد طلاق در میان زوجین با اختلاف سنی کمتر از یکسال ۱۰.۲ درصد و ۸.۷ درصد از طلاق‌های رخداده در میان زوجین با طول مدت ازدواج تا طلاق یک تا ۲ سال به ثبت رسیده است.

پاسالار عنوان کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۵ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی ازدواج مردان در سن ۲۹ سال با ۷.۱ درصد و در زنان نیز در سن ۱۹ سال با ۷.۴ درصد از کل ازدواج‌ها رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار کرد: میانگین سن در ازدواج های ثبت شده زوج ۳۰.۳ سال و زوجه ۲۵ سال است این در حالی است که این شاخص در کشور به ترتیب برای زوج و زوجه ۲۹.۸ و ۲۴.۸ سال است.

پاسالار به بیشترین فراوانی نام ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: نام های فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا بیشترین فروانی نام در استان را در شش ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند که برای نام فاطمه ۲۰۹ مورد، زهرا ۹۱ مورد، زینب ۷۹ مورد، رستا ۷۳ مورد و فاطمه زهرا ۴۹ مورد ثبت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، وی در خصوص فروانی اسامی پسران نیز گفت: نام‌های محمد با ۱۳۰ مورد، حسین با ۱۱۹ مورد، علی با ۱۱۳ مورد، امیرعلی با ۸۹ مورد و امیرحسین با ۷۶ مورد دارای بیشترین فراوانی در نیمه نخست امسال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت احوال مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بوشهر به ثبت رسیده نیمه نخست امسال ثبت رسیده بیشترین فراوانی استان بوشهر ثبت شده میانگین سن درصد از کل مدت مشابه ۷ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در اولین نشست تخصصی «تاریخ مقاومت خلیج فارس در افق رسانه» با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، افزود: آبراه‌های بین‌المللی در سه قرن اخیر محور توسعه قدرت بوده‌اند و هر کسی در دنیا تلاش کرده که قدرتی داشته باشد سعی کرده در دریا‌ها حضور داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقرراتی که بر آب‌ها، دریا و اقیانوس‌ها حاکم است این اجازه را می‌دهد که یک شناور از آسیا به آبراه‌های آمریکا و بلعکس برود و امروز می‌بینیم شناور‌های ما این تردد را دارند.

وی یادآور شد: مردم بوشهر در ۳۰۰ سال گذشته که ابرقدرت‌ها سعی کردند در جزایر ما حضور پیدا کنند، در سه نقطه تاریخی با آنها جنگیدند که از جمله میرمهنا ۲۵۰ سال پیش در جزیره خارگ با هلندی‌ها و پرتغالی‌ها جنگید و آنها را بیرون راند و این عملیات آغاز فروپاشی آنها شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: عملیات بعدی بوشهری‌ها علیه استعمارگران متعلق به ۱۰۹ سال پیش است، وقتی انگلیسی‌ها به بوشهر آمدند، مردم و علمای بوشهر و رزمندگان و مجاهدان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری با آنها مقابله کردند.

وی اظهار کرد: با این‌که انگلیسی‌ها تجهیزات زیادی داشتند، اما مردم بوشهر با دست خالی با آن‌ها جنگیدند و خون بر شمشیر پیروز شد.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش روحانیت در قیام رئیسعلی دلواری، گفت: رئیسعلی با رهبری و راهنمایی روحانیت با استعمارگران جنگید و موفق شد انگلیسی‌ها را شکست دهد.

وی بیان کرد: عملیات بعدی در دفاع مقدس با پشتیبانی پایگاه شهید یاسینی صورت گرفت و رزمندگان اسلام با آمریکای جنایت‌کار که برای پشتیبانی از رژیم بعث عراق و صدام آمده بود، رو در رو در خلیج فارس جنگیدند و با رشادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش، ضربه‌های کاری بزرگی به آنها وارد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: امروز با همت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، مقا‌ومت در دریای سرخ تا مدیترانه شکل گرفته و با هدایت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب این حلقه‌ها به‌هم پیوسته شده و یک پیوستگی جغرافیایی محور مقا‌مت برای حمایت از مظلومان منطقه ایجاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا