Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:02:14 GMT

خداحافظی با «آلیتالیا»

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۸۶۲۶

خداحافظی با «آلیتالیا»

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از راشاتودی، هواپیمایی ملی ایتالیا، آلایتالیا، طبق برنامه آخرین پرواز خود را در ۱۴ اکتبر بین کالیاری و رم انجام داد و جای خود را به یک شرکت هواپیمایی ملی دیگر به نام ایتا واگذار کرد که فعالیت خود را از روز جمعه آغاز کرد.

این شرکت هواپیمایی که به مدت چند دهه با رشد اقتصادی ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم شکوفا شده بود از سال ۲۰۰۸ به بعد روند نزولی و ضرردهی خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایرلاین، که سمبل هواپیمایی ایتالیا است در سال ۲۰۱۷ ورشکست شد و سرنوشت آن در دست گروه مدیریت ویژه قرار گرفت. محدودیت‌های ترافیکی وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا به مشکلات آلایتالیا افزود. این ایرلاین بالاخره فروش بلیط خود را در ۲۵ آگوست ۲۰۲۵ متوقف کرد.

در ماه سپتامبر کمیسیون اروپا مجوز ایرلاین دولتی جدید ایتالیا، ایتا، را صادر کرد و طی حکمی اعلام کرد این شرکت جدید مسئولیتی در مورد وام غیرقانونی و بدهی ۱ میلیارد دلاری هواپیمایی ملی قبلی نخواهد داشت.

با وجود اینکه برخی معتقدند نام آلایتالیا هنوز نمرده است و ممکن است این برند بعداً توسط سرمایه‌گذارانی احیا شود اما در مناقصه عمومی که برای فروش این برند برگزار شد هیچکس شرکت نکرد. با این حال ایتا معتقد است قیمت پایه برند آلایتالیا خیلی بالا گذاشته شده بوده است.

آلیتالیا، ایرلاین ۷۵ ساله ملی ایتالیا، در دهه ۱۹۶۰ پس از بریتیش ایرویز و ایرفرانس سومین ایرلاین بزرگ اروپا شد. این ایرلاین که در سال ۱۹۴۷ فقط ۱۰ هزار مسافر در سال جا به جا می‌کرد تا سال ۱۹۹۰ تعداد مسافران سالانه خود را به ۲۵ میلیون نفر رسانده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی ایتالیا هواپیما آلیتالیا ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش تسنیم، وحید فروغی‌زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به اطلاع می‌رساند، پرواز شماره ۳۳۵۱ و ۳۳۵۰ تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود: به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین‌بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

دیگر خبرها

  • پیام خداحافظی «علی خطیر» از مدیرعاملی باشگاه استقلال
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است
  • خداحافظی با مرد خوش صدای رادیو/ مسعود اسکویی درگذشت
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • سرمربی سابق پرسپولیس: اوسمار نباید به این بازیکن پنالتی می داد | نبردن سپاهان یعنی خداحافظی با جام