Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: تسهیلات کرونایی مشخص شده برای صنوف آسیب دیده به کمتر از ۱۰ تالار دار رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، تسهیلات کرونایی به کمتر از ۱۰ تالاردار رسیدبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما از اتاق اصناف تهران؛ آقای خسرو ابراهیمی نیا با اشاره به اینکه در ملک‌های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد افزود: پروانه کسب در اکثر واحدهای تالار و سالن‌های پذیرایی یکی از دلیل دعاوی بین مالکان و مستاجران بوده و البته در ملک‌های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: دلیل بعدی استقبال نکردن تالارداران، شرایط سخت آنان است، زیرا بسیاری نمی‌توانند وثیقه مورد نیاز را تامین کنند، چون به اندازه کافی اموال خود را در زمان کرونا از دست داده‌اند و دیگر نقدینگی برای این وثیقه وجود ندارد.

 

ابراهیمی نیا ادامه داد: بیشترین ضرر را در این زمینه جدای از تالارداران مالک، مستأجران داشته‌اند، چرا که هم سرمایه آن‌ها از بین رفته و هم کارشان به ورشکستگی کشیده شده است. بر اساس آماری که به دست اتحادیه رسیده است، این تسهیلات به دست کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

 

وی در رابطه با فعالیت تالارها بعد از ایام محرم و صفر نیز گفت: ماهیت شغلی تالارهای پذیرایی با بقیه شغل‌ها متفاوت است. در حال حاضر نیز هنوز ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و در آخرین جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد که در شهرهای نارنجی و زرد با چارچوب خاصی تالارها فعالیت کنند. در جمع‌بندی هم به این نتیجه رسیدیم که، چون ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و مردم هم آشنایی لازم را با دستورالعمل‌های تالارها ندارند، با همان اطلاعیه قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

 

ابراهیمی نیا ادامه داد: در حال حاضر هم تعدادی از تالارها که هنوز مشغول به کار هستند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، این گروه منتظر مراجعه مردم به تالارها هستند تا عقد قرارداد صورت بگیرد.

 

وی افزود: امیدواریم با بهتر شدن وضعیت شهرها و شروع اعیاد و ایام جشن، بازار صنف تالارداران هم رونق بگیرد و دوباره شاهد اشتغال زایی این صنف باشیم.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات کرونایی تالاردار صنوف کمتر از ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از اوایل روز دوشنبه سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و فعالیت آن در استان تا روز سه شنبه ادامه دارد.

محمد سبزه زاری در ادامه مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تأثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تأخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم را داشته باشند و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها انجام و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد انتقال داده شوند.

کد خبر 6096554

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • بارش‌ها تا فردا در سطح استان ادامه دارد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد