Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:46:18 GMT

بازداشت ۳۶۷ مجرم اینترنتی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۹۰۱۰

بازداشت ۳۶۷ مجرم اینترنتی در همدان

فیروز سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان خبر داد و اظهار کرد: کلاهبرداری اینترنتی با ۵۵.۴ درصد آمار، در صدر جرایم سایبری استان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت و مزاحمت‌های سایبری به ترتیب در رده‌های بعدی بیشترین جرایم سطح استان طی امسال به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا در همدان خاطرنشان کرد: روند موجود ناشی از سهل‌انگاری و اعتماد بی‌جا به افراد و کلاهبردارن سایبری و نیز عدم آگاهی کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی و سرقت آن توسط مجرمان سایبری است.

وی با اشاره به اینکه جرایم سایبری در استان ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است گفت: با وجود افزایش این جرایم، برخوردهای موثر پلیس نیز ۵۷ درصد افزایش یافته به نحوی که از ابتدای سال تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی توسط عوامل پلیس فتا در استان همدان شناسایی و بازداشت شده‌اند.

سرخوش از ادامه کاهش پرونده‌های مربوط به برداشت وجه از حساب کاربران خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۲۴ درصدی جرایم در حوزه برداشت غیرمجاز بوده‌ایم که فعال کردن رمز پویا یکی از دلایل این کاهش است.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف به صورت حضوری و آنلاین اشاره کرد و گفت: طراحی و توزیع تولیدات آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های نوین در سطح استان، تهیه هشدارهای سایبری متناسب با فراوانی جرایم سایبری نقش بسزایی در افزایش سواد رسانه‌ای کاربران داشته است.

سرخوش‌نهاد یادآور شد: می‌طلبد کاربران فضای مجازی نیز با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقا داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را کوتاه کنند.

افزایش آمار جرائم کلاهبرداری

وی خاطرنشان کرد: اگر کاربران با احتیاط در این فضا گام بردارند و توصیه‌های امنیتی پلیس فتا در نحوه استفاده امن از فضای مجازی را همچنان رعایت کنند، می‌توانیم شاهد کاهش وقوع جرایم سایبری در استان همدان باشیم و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیریم.

رئیس پلیس فتا در همدان با اشاره به افزایش آمار جرائم کلاهبرداری، به عموم شهروندان اظهار کرد: ساده‌ترین روش مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان بارگذاری تبلیغات اغواکننده با قیمت‌های وسوسه‌انگیز و دریافت بیعانه است.

وی گفت: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از دیدن کالا و اطمینان اصالت آن و همچنین مدارک لازم اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده روزافزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه متاسفانه همزمان شاهد افزایش پرونده‌های مزاحمت هستیم، بنابراین کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

سرخوش‌ خاطرنشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری و آسودگی خاطر آنها به کار خواهد بست.

وی تاکید کرد: کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا در همدان جرایم سایبری کلاهبرداری اینترنتی جرایم سایبری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بازداشت عجیب این دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا در محوطه دانشگاه جورجیا را در ادامه می توانید مشاهده کنید.

کد خبر 847610 منبع: ایسنا برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش