Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۱۹۰ هکتار است، اظهار داشت: بیشترین این باغ  ها در سردشت در حدود ۱۶۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه انار تولیدی آذربایجان غربی به صورت تازه خوری در بازارهای داخلی استان یا به استان های همجوار ارسال می شود، بیان کرد: تقریبا همه انار تولید شده در استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و هیچ گونه ارسالی برای فرآوری به کارخانه ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص تاثیر کاهش بارندگی های اخیر در کاهش برداشت انار نیز اظهار کرد: با توجه به مقاومت درختان انار به خشکسالی، کاهشی در عملکرد باغات انار استان به دلیل شرایط اقلیمی و خشکسالی اخیر پیش بینی نمی شود.

به گزارش ایرنا، با وجود تولید محصولات کشاورزی مختلف در آذربایجان غربی، میزان درآمدزایی در این بخش به ویژه برای کشاورزان بسیار کم بوده و سود قابل توجه در این حوزه به جیب دلالان می رود که البته می توان با مدیریت مناسب و ایجاد تعاونی های بسته بندی، سورتینگ و حمل و نقل کالاهای کشاورزی در روستاها به این مشکل فائق آمد؛ امری که در دولت سیزدهم سعی شده جلوی آن گرفته شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کشاورزی ارومیه دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کشاورزی ارومیه آذربایجان غربی کشاورزی ارومیه دولت سیزدهم آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل