Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیمی رئیس مرکز توسعه شهری نام آوران ملل در جمع برخی از مدیران و اندیشمندان حوزه مدیریت شهری طی سخنانی به ضرورت تغییر رویکرد مدیران شهرهای کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛عظیمی ضمن آرزوی توفیق برای شهرداران و مدیران جدید شهرهای کشور عنوان نمودند که شهرداران جدید و پارلمان های شهری، باید برای حل بحران‌های شهری، ساختار شهرداری‌ها را برای ماموریت های جدید اصلاح و تقویت نمایند و بدانند که شهرداری یک نهاد صرفا عمرانی نیست بلکه یک نهاد فرهنگی اجتماعی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز توسعه کشور منهای توسعه همه جانبه و متوازن شهرها و روستاها غیر ممکن هست و وظیفه ذاتی مدیران شهری و پارلمان های شهری پرهیز از نگاه بخشی و روزمرگی، و برنامه ریزی صحیح  برای توسعه پایدار شهری است.

وی افزود:  شما بخوبی می‌دانید که اکثر شهرهای کشور از بحران‌های مختلف از جمله بحران های محیط زیستی و نبود درآمد پایدار و نبود هویت شهری و معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی و فقر ... رنج  می برند و با  تهدیدهای زیادی روبرو هستند و اگر سریعا شهردوستی مردم را تقویت نکنیم و از این طریق مشارکت مردم را در اداره‌ی توسعه محور شهرها جلب نکنیم فرصت حل بحران‌ها از بین رفته و حتی امنیت کشور با تهدیدهای فراوانی روبرو خواهد شد

رییس توسعه شهری نام آوران عنوان کرد: که شورای ششم آخرین فرصت برای ریل گذاری توسعه ای شهرها و همینطور تمدن سازی هستند و باید هر چه زودتر جایگاه شهروندان را از تماشاچی بودن به جایگاه شهروند ی ارتقا دهند و این امر مهم و حیاتی فقط با تعریف ماموریت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی میسور هست.

دکتر عظیمی تاکید کرد: که در فصل جدید فعالیت شوراها و شهرداری‌ها ،باید کاهش بحران‌های شهری و  هویت‌بخشی و تعریف ماموریت‌های جهانی شهرها در دستور کار قرار گیرد. مسلم است که با ایجاد شهرت جهانی؛ شهر دوستی و تعلق خاطر شهروندان تقویت میشود و تقویت شهر دوستی در شرایط حساس کنونی که انسجام ملی و فرهنگی نیاز به همبستگی بیش از پیش دارد امری لازم و ضروری است

دکتر ناصر عظیمی در مثالی با نام بردن از شهر تبریز افزود: امروز  شهر تبریز با ثبت پایتخت فرش جهان و کسب عنوان شهر اولین ها، مشارکت شهروندانی را که در سال‌های قبل، منتقد عقب ماندگی شهر بودند را جلب نموده و از این سرمایه های اجتماعی در راستای توسعه پایدار جهانی سود می برد .

وی همچنین اعلام کرد: که در صورت اجرای پروژه‌های بسیار مهم جهانی که به تایید مراجع علمی و دانشگاه‌ها رسیده، اقتصاد شهر چند برابر خواهد شد و بدیهی است که با ایجاد رقابت با استانبول و دیگر شهرهای غرب آسیا دیگر کسی نمی‌تواند جوانان تبریزی را جذب شعارهای فریبنده نماید

رئیس مرکز توسعه شهری نام آوران ملل در ادامه به این موضوع مهم اشاره کرد: که ارتقای جایگاه ساکنین شهرها از تماشاچی بودن به شهروندِ مشارکت جو، مهم‌ترین گام در تقویت فرهنگی اجتماعی و رشد اقتصادی شهرها و همینطور تقویت امنیت ملی است.

دکتر عظیمی گفت: در مرکز توسعه شهری نام آوران ملل برای اکثر شهرها و روستاهای کشور الخصوص، شهرهای استانهای کردستان و کرمانشاه و خوزستان و سیستان و بلوچستان و دیگر شهرهای مرزی هم برنامه‌های توسعه‌ای داریم تا ضمن افزایش تعلق خاطر شهروندی، مشارکت عموم شهروندان را در توسعه شهرهایشان جلب کنیم.

دکتر عظیمی در ادامه عنوان کرد: بنده بارها از تریبون های مختلف هشدار داده ام در شرایطی که کشورهای تاجیکستان آذربایجان ترکیه و حتی افغانستان و پاکستان بدنبال مصادره سرمایه‌های فرهنگی ما هستند ما باید  رویکردمان تقویت خرده فرهنگ‌های ایرانی باشد و با تقویت فرهنگ اقوام و توسعه همه جانبه شهرهای مرزی که متعلق به اقوام آذری کردی عربی بلوچ و... هستند جغرافیای فرهنگی ایران را احیا کنیم و با نفوذ فرهنگی   اقتصادی در کشورهای همسایه، ایرانِ قدرتمند را شاهد باشیم

دکتر ناصر عظیمی در انتها با اشاره به ظرفیت های عظیم فعالیت های فرهنگی و همینطور ورزش و هنر گفت: که باید برای گفتگو با مردم جهان و مخصوصا همسایگان که روزگاری جزو سرزمین ما بودند از زبان مشترک ورزش و هنر و اشتراکات فرهنگی استفاده کنیم.

ما باید بدانیم که کشورهای همسایه ما، فرزندان ایران هستند و باید به نحوی عمل کنیم که بدخواهان نتوانند  فاصله ای بین ما و فرزندان مان ایجاد کنند.

امروز تجربه نشان داده که برنامه‌های صرف سیاسی نظامی جوابگو نبوده است و افزایش قدرت فرهنگی در کنار این دو مولفه مهم میتواند راه را برای احیای فرهنگی ایران بزرگ هموارتر کند.

وی همچنین به شهرداران جدید تاکید کرد: باید متناسب با مزیت نسبی هر شهر ضمن تعریف ماموریت جهانی اقدام به ساخت مراکز هویت بخش و مراکز تجارت جهانی محصولات خاص و منحصر به فرد ایرانی نمایند و از این طریق سهم تجاری شهرها را از تجارت جهانی افزایش دهند.

وی بیان کرد: ما باید هرچه زودتر مرکز تجارت جهانی سنگهای قیمتی را در مشهد بسازیم و از این تجارت پرسود سهم خویش را بگیریم و فقر را در شرق کشور و مشهد ریشه کن کنیم.

ایشان عنوان نمودند بدون صنعت و اقتصاد ورزش، ما در ورزش هرگز کشور قدرتمندی نخواهیم شد و مدیریت روزمره و نگاه بخشی ما در ورزش یک خطای بزرگ بوده و باید بسرعت صنعت و اقتصاد ورزش و هنر را با تاسیس اسپورت مال و آرت مال و همینطور ساخت شهرک های صنعتی ورزش، تقویت کنیم. 

ایشان اظهار امید واری کردند با وجود دانشگاه ربع رشیدی تبریز در قرن هشتم و افتخارات علمی و داشتن فرهنگ غنی و با حضور بزرگانی چون شمس و صائب تبریزی و شهریار و پروین اعتصامی و دیگر ستارگان درخشان علم همچون علامه جعفری و علامه طباطبایی و امینی و... هرچه سریعتر پارک و تفرجگاه عینعلی تبریز از مقیاس پارک شهری خارج شود و به یک پارک سبز صلح جهانی تبدیل  شود. تا از این طریق با دنیا ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰ دبی که با شعار پیوند افکار و فرهنگ ملل برگزار می شود عنوان کرد: که پارک سبز صلح جهانی عینالی با شش هزار هکتار مساحت فعلی می تواند به عنوان نخستین نمایشگاه دائمی صلح و توسعه جهانی نقش آفرینی نماید.

وی تاکید کرد: که این مجموعه می تواند با گسترش گفتمان "ورزش و هنر کلید توسعه پایدار و مولد صلح ماندگار " عامل گسترش ارتباطات علمی فرهنگی ایران با ملل مختلف جهانی باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عظیمی تعریف ماموریت ورزش و هنر بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک