Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار اسفندیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود امسال کمبود نهاده‌های دامی در کنار کمبود بارندگی و علوفه نه‌چندان کافی مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر پرتلاش به همراه داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس آبرسانی سیار به عشایر این منطقه به‌وسیله پنج دستگاه خودرو و همچنین توزیع علوفه موردنیاز انجام می‌شود و پس‌ازاین مرحله سوخت‌رسانی و تامین وسایل گرمایشی در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کوچ عشایر عرب جرقویه به مناطق شرقی اصفهان تا ۱۰ آبان ادامه دارد و آبرسانی به آنان در هفته نخست آبان آغاز خواهد شد.

مدیرکل عشایر اصفهان با اشاره عشایر استان دارای ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۲ هزار هکتار باغ سیب هستند گفت: بدلیل خشکسالی امسال میزان کشت و کار آنان بویژه در منطقه نصرآباد و محمدآباد که عشایر عرب جرقویه ساکن هستند به‌شدت کاهش‌یافته است.

اسفندیاری اضافه کرد: عشایر شرق اصفهان در سال‌های گذشته با استفاده از آب چند حلقه چاه، محصولاتی همچون ذرت و گندم کشت می‌کردند ولی فعالیت آنان در مدت اخیر کمتر شد.

وی بابیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی معضلاتی را برای دامداران در کل کشور ایجاد کرد افزود: در استان اصفهان نیاز و توزیع نهاده‌های دامی حدود چهار برابر افزایش یافت و با توجه به خشکی شرق اصفهان توزیع همچنان ادامه خواهد یافت.

بر اساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.
در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.
عشایر استان اصفهان ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تأمین و ۳۰ تا ۳۵ هزار مترمربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی ازاین‌دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب‌درختی تولید می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری جامعه عشایری سازمان امور عشایر ایران اصفهان پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری جامعه عشایری سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری جامعه عشایری سازمان امور عشایر ایران اصفهان استان اصفهان عرب جرقویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل لباس محلی زنان ایل شاهسون هم که تجسمی از اصالت و فرهنگ غنی منطقه آذربایجان است هنوز با گذشت سالها ماهیت و شکل خود را به همت غیور زنان عشایر شاهسون حفظ کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه