Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:56:19 GMT

زنده باد زندگی؛ قطع چرخه مرگ با واکسیناسیون

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۰۰۰۳

زنده باد زندگی؛ قطع چرخه مرگ با واکسیناسیون

"آن فردی که مرا به تو حلال کرده، تنباکو را حرام دانسته است" ؛ این پاسخ انیس الدوله همسر ناصرالدین شاه بود که در پاسخ به غضب قبله عالم و سلطان صاحبقران قاجار در مورد جمع آوری و شکستن قلیان های دربار داد.

به گزارش روز شنبه گروه پژوهش ایرنا، این نقل تاریخی را بسیاری از ایرانیان شنیده اند که آباء و اجدادشان به سبب فتوای آیت الله میرزا رضای شیرازی ، استعمال تنباکو را حرام دانسته و سعی در قطع ید استعمارگران داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ تمدن بشریت سرشار از چنین بازخوردهایی است که افراد جوامع در پی "پیام" بزرگان ایل ، قوم ، طایفه و سرزمین شان داشتند و مورخان نیز بر این باورند که شکل گیری توده های انسانی و به تبع آن جوامع بزرگتر ، به واسطه حضور یک فرد معتمد و مقتدر در راس بوده که تصمیمات و سیاستگذاری آنان در نهایت سبب عروج و یا زوال و اضمحلال مردمان کشورها می شد.

"پیروی" در تمامی ادیان و مذاهب از اصول نخستین و فناناپذیری است که بر تمامی انسان ها لازم الامر بوده و حتی آنان که مرام و مسلک خداناباوری را جذاب پنداشته اند ، منکر چنین الزامی برای ساحت نظم بخشی زندگی نبوده اند.

این اصل کهن ، از آغاز داستان آفرینش ، تاکنون تداوم داشته و البته طی چند قرن گذشته پسوند "آگاهانه" نیز بدان افزوده شده و همین امر نیز در نهایت منجر به شکل گیری جهان کنونی شده است.

تاریخ این مرز و بوم نیز نمونه های فراوانی از اصل "پیروی آگاهانه" دارد و شاید یکی از دلایلی را  که آیت‌ الله دکتر سید ابراهیم رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ، از بزرگان صاحب نفوذ و صاحب تریبون در جوامع محلی و استان‌های مختلف کشور خواست تا مردم را به واکسیناسیون تشویق و ترغیب کنند ؛ بتوان از این منظر واکاوی کرد. {۱}

دست در دست هم برای ساختن ایرانی آباد 

حجت الاسلام اکبر احمدپور نایب رییس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار گروه پژوهش ایرنا اظهار داشت: مبحث واکسن کرونا ، موضوعی بسیار مهم و حساسی در مقطع کنونی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره بر اینکه ویروس کرونا سبب بیماری مهلکی می شود که مشکلات عدیده ای را برای جهانیان و از جمله کشور ما به وجود آورده است، گفت: در این دوران جوامع انسانی تلفات گسترده ای را شاهد بودند و در سایر ابعاد نیز همچون کسب و کارهای مشاغل با دردسرهای گسترده ای مواجه شدند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اینگونه مسائل و مشکلات ایجاب می کند که شهروندان ، هر کاری که از دستشان بر می آید؛ برای مهار بیماری کرونا به کار بسته و انجام دهند.

احمدپور ادامه داد: بر همین اساس یکی از مهم ترین راه حل های مهار کردن این بیماری مهلک ، همین امر واکسن است که خوشبختانه جمهوری اسلامی در جهات مختلف هم از نظر تولید واکسن های مطلوب و ارزشمند و هم در ارتباط با خرید آن از کشورهای مختلف اقدامات گسترده و مثبتی انجام داده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این دو اقدام ارزشمند مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران سبب شده که فرهنگ واکسن زنی در این زمینه ، شتاب جدی و گسترده ای در کشور بگیرد.

وی تصریح کرد: یقینا راه حل مهار بیماری و نیز ایجاد شرایط مناسب برای آماده و فراهم شدن شرایط کار ، تلاش ، فعالیت ، روابط متداول و مرسوم ، البته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ؛ همین واکسن زدن است.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر همین اساس هر چه آمار واکسن زدگان در سنین مختلف بیشتر و فرهنگ واکسن زنی در کشور گسترش یابد ؛ به طور حتم شهروندان در برابر این بیماری مهلک واکسینه و آسیب ناپذیر می شوند.

وی با تاکید بر اینکه واکسینه کردن سبب مهیا شدن شرایط کشور برای انجام امورات عادی و معمولی می شود، تصریح کرد : بر همین اساس بایستی تمامی مسوولان ، شخصیت ها ، نخبگان و سایر عناصر مهم اجتماع که حرفی برای گفتن در جامعه دارند ؛  مردم را تشویق به واکسیناسیون کنند.

نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : باید این فرهنگ در جامعه گسترش یابد تا بتوانیم در حد بسیار وسیع و قابل قبولی این واکسن را در بین مردم تولید و توزیع کرده و آنان را در برابر این بیماری مهلک و فراگیر واکسینه کنیم.

موج سازی جریان های سیاسی استکباری  

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز در همین زمینه به خبرنگار گروه پژوهش ایرنا اظهار داشت: در ابتدا باید با این نکته توجه کرد که آیا ویروس منحوس کرونا ، دست پخت لابراتوارها و آزمایشگاه های استعماگران جهانی همچون آمریکا ، رژیم صهیونیستی و انگلیس بوده و یا یک بلای آسمانی است.

وی با تاکید بر روشنگری این امر افزود : اگر بلای آسمانی است که بایستی از خدا ، بابت گناهانی که پنهان و آشکار انجام می گیرد ؛ طلب مغفرت کرد.

این عضو مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اگر هم دست پخت لابراتوارهای آزمایشگاهی استعمار جهانی باشد ؛ خیانت به جهان بشریت بشمار می رود که باید مواخذه و محاکمه جهانی شوند.

وی گفت: اگر چنین امری صحت داشته باشد ، آنان به عنوان افرادی که جنگ افروزی از طریق بیولوژیکی کرده اند ، قابل پیگیری قانونی از جانب تمام انسان ها هستند و باید علاوه بر مجازات شدید ، خسارات و غرامت افرادی را که در سایه این عمل شوم کشته شده اند،نیز پرداخت کنند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته این گمانه زنی ها باید مورد بررسی قرار گیرند و نظر خاصی در این زمینه ندارم ولی احتمال این دو مطلب را دارم.

سالک اظهار داشت: برای مقابله با این ویروس منحوس باید مسلط به مسائل علمی شد که خوشبختانه در داخل کشور مراکزی همچون انستیتیو پاستور ، گروه دارویی برکت و غیره پیشرفت های مناسب و مطالب داشته اند و چه بسا تولیدات آنان در آینده نزدیک بسیار بهتر از واکسن های خارجی نیز باشد. بر همین اساس مهم است که به ظرفیت های درون تشکیلاتی نظام تکیه کنیم و این بدان معناست که به ساخته های داخلی خودمان اعتماد کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: همچنین بایستی مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری در این رابطه حضور فعالی داشته باشند ؛ این بدان معناست که می بایستی تلاش گسترده ای در این راستا صورت پذیرد و دستورالعمل های بهداشتی از قبیل ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی و سایر مسائل را رعایت کرد و به امر واکسیناسیون نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گزارش: حمید بازگشا

۱) https://www.president.ir/fa/۱۳۱۸۶۲

برچسب‌ها کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا کرونا مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا سید ابراهیم رییسی مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گسترده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران