Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:17:03 GMT

در جنگ نرم و رسانه‌ای باید مردم و جوانان را مسلح کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۷۹۰۰

در جنگ نرم و رسانه‌ای باید مردم و جوانان را مسلح کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: شهدا اعم از شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سایر شهدا رفتند تا امروز مردم ایران اسلامی با عزت به زندگی خود ادامه دهند، لذا یاد و خاطره شهدا برای ما سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت شهدا به این قبیل مراسمات برای زنده نگهداشتن یادشان، نیازی ندارند.
وی افزود: شاید آنها هرگز تصور هم نمی‌کردند که امروز ما به عنوان یک الگو به آنها اقتدا کنیم اما نکته حائز اهمیت این است که ما و به ویژخه نسل جوان به این یادواره‌ها محتاج و نیازمند هستیم. به عبارت دیگر جهت دفاع از دین خدا، گرفتن الگو و محقق کردن آرمان‌های الهیالگوهای مناسبی را انتخاب کنیم.
سردار فضلی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدا تصریح کرد: واقعیت امر این است که شهدا صادق بودند، به ویژه در مکتب الهی در زمره صادق‌ترین‌ها حضور داشتند. لذا لازم است که به آنها اقتدا کنیم و از آنها برای بصیرت‌افزایی، آینده فرزندان این مرز وبوم و جبهه مقاومت بهره ببریم.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با تغییر ماهیت جنگ، از جنگ سخت به جنگ نرم اظهار کرد: اگر روح پایمردی و مقاومت وجود نداشت و نمی‌توانستیم آن را به حوزه جنگ نرم منتقل کنیم، ممکن بود که در این نوع از جنگ آسیب‌پذیری‌های بیشتری داشته باشیم. یکی از راه‌های ازانتقال تجربیات دفاع مقدس به زمان حال، کاروان‌های راهیان نور است. بنده توفیق داشتم و مدتی دست‌اندرکاراین مهم بودم، وقتی گروه‌ها به مناطق می‌آمدند و با اهداف و شخصیت شهدا آشنا می‌‎شدند، از آنها الگو می‌گرفتند.
سردار فضلی همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ نرم که از آن به عنوان جنگ رسانه‌ای نیز یاد می‌شود، باید مردم و مخصوصاً جوانان را مسلح کنیم چراکه تا زمانی مسلح نشوند، نمی‌توانند دفاع کنند. لذا اگر داده‌های مورد نیاز را داشته باشند به راحتی می‌تواننددر این جنگ پیروز شوند.
وی در پایان یادآور شد: به عبارت دیگر مسلح و مجهز کزدن مردم به ابزارهای لازم برای حضور در جبهه‌های جنگ نرم کمک می‌کند، که آنها به راحتی بتوانند دفاع کنند. البته برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید حالت آفندی در نظر گرفته شود چرا که اگر حالت تدافعی و پدافندی در پیش گرفته شود، میزان آسیب‌پذیری افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 5329326 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار علی فضلی جنگ نرم جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتشارات سروش معرفی نشریات انتشارات سوره مهر رونمایی کتاب رایزنی فرهنگی ادبیات داستانی ترجمه تازه های نشر معرفی کتاب ادبیات کودک و نوجوان ادبیات ایران محمدرضا حکیمی یاسر احمدوند ادبیات جهان جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم