Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «الیاس نادران» در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تقاضای اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان، گفت: با توجه به بار مالی این لایحه بهتر است که دولت لایحه خود را پس بگیرد تا مجلس و دولت در یک تصمیم گیری جامع و با توجه به ابعاد اجتماعی، مالی و آثار تورم در این باره تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: دوستان در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفتند که تکلیف رتبه‌بندی روشن است و مبلغی را پیشنهاد دادند و آن مبلغ در بند «و» قرار گرفت و قرار شد معادل آن برنامه داشته باشند.

نادران با بیان اینکه امروز صحبت از بار مالی دهها برابر آن چیزی است که در بند «و» پیش بینی شده است، افزود:  اگر تکلیف را روشن نکنیم و بار مالی ناشی از آن را مشخص نکنیم و محدوده اختیارات مشخص نباشد نتیجه وعده داده شده همانند سرانجام وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع هیات علمی دانشگاه‌ها  نیز گفت: در این باره گفتند که با ۳ هزار میلیارد تومان مشکل حل خواهد شد اما پس از آن اعلام کردند که کسری این حوزه ۱۰ هزار میلیارد تومان است بنابراین دولت و مجلس برآوردها را برای رتبه بندی معلمان یکسان کنند و ضمن تفاهم و مشخص شدن محدوده تصمیم گیری به موضوع بپردازند.

نادران ادامه داد: این لایحه سبب مطالبه‌ای خواهد شد و چندین میلیون نفر از عزیزان و خانواده‌های فرهنگیان را در مقابل نظام قرار می‌دهد و با یک تصمیم موجب خواهیم شد که نظام اقتصادی کشور آسیب ببیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید لایحه را پس بگیرد و دولت و مجلس مشترکا تصمیم واحد در کلیات و جزییات بگیرند. عجله کردن‌ها و کاری که دولت قبل با عجله انجام داد بدون روشن بودن مبانی قانونی نباید دنبال شود چرا که این اقدام موجب می شود پس از این انواع طرح و لوایح با بار مالی در مجلس مطرح شود.

نادران خاطرنشان کرد: نتیجه چنین اقداماتی اقتصاد را دچار سراشیبی و سقوط خواهد کرد و جلوی این دومینو را نمی‌توان گرفت. مجلس باید کاری انجام دهد که همه مسوولیت بپذیرند، محدوده منابع مالی و اختیارات مشخص شود. در غیر این صورت کاری انجام می‌گیرد که آثار تورمی در پی دارد و منافع آن به فرهنگیان نخواهد رسید.

در جلسه علنی امروز، نمایندگان با اولویت دار قرار دادن لایحه رتبه بندی معلمان و فرهنگیان موافقت کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی الیاس نادران مجلس یازدهم معلم فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی الیاس نادران مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی الیاس نادران مجلس یازدهم معلم فرهنگیان مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان بار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)