Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان گفت: برای ما زن و مرد فرقی نمی‌کند، ما طبق قانون رفتار می‌کنیم و سلیقه شخصی را در کار دخیل نمی‌کنیم.

خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: محمد حسین حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نیروی انتظامی برای بانوان گواهینامه موتورسیکلت صادر نمی‌کند، اظهار کرد: برای ما زن و مرد فرقی نمی‌کند، ما طبق قانون رفتار می‌کنیم و سلیقه شخصی را در کار دخیل نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی سلیقه شان است، سلیقه خیلی‌ها این است که گواهینامه ندهند در سوی دیگر سلیقه خیلی‌ها هم اینگونه است که می‌گویند گواهینامه بدهید. ما می‌گوئیم هر چیز که قانون تکلیف کرد اجرا می‌کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر قانون این اجازه را به ما نداده است که بتوانیم برای بانوان گواهینامه صادر کنیم. هر وقت ضرورت ایجاب کرد که برای بانوان گواهینامه صادر شود و این موضوع از سوی جامعه نخبگانی ما به مجلس رفت و در قالب قانون مورد تصویب قرار گرفت و این قانون از سوی دستگاه‌های ذی ربط مورد تأیید قرار گرفت ما اقدام به صدور گواهینامه خواهیم کرد.

سردار حمیدی ادامه داد: پلیس به صورت شفاف اعلام کرده و موضوعات مرتبط با آن را هم هیچ گونه کتمانی هم نکرده است. ما می‌گوئیم هر چه قانون می‌گوید. یک گروهی می‌گویند گواهینامه به بچه‌ها هم بدهید. چه ۱۸ سال، حتی ۱۵ سال هم می‌شود گواهینامه داد. می‌گویند بچه من خیلی می‌فهمد و ما هم می‌گوئیم برو قانون آن را درست کن.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: خیلی‌ها هم هستند ممکن است سن شأن خیلی بالاتر باشد و ما تشخیص می‌دهیم این فرد نمی‌تواند گواهینامه بگیرد، ولی قانون هست و باید به آن گواهینامه داد و به آن می‌گوئیم برو دوره‌ات را بگذران و گواهینامه بدهیم.

وی افزود: پس ما سلیقه‌ای نمی‌توانیم رفتار کنیم. برای پلیس اعمال محدودیت شبانه، اعمال طرح ترافیک، تصادفات، اعمال قانون و هر چیزی که مستند به قانون است یک اصل محسوب شده و یک نقشه راه است.

رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی هم گواهینامه می‌خواهد

سردار حمیدی در پاسخ به این سوال که موضوع حذف گواهینامه برای دارندگان موتور‌های تمام برقی به کجا رسیده است گفت: در حال حاضر همه کسانی که وسیله نقلیه شان از حالت دوچرخه در می‌آید و تبدیل می‌شود به یک قدرت محرکه چه برقی و چه بنزینی باید برای راندن آن وسیله نقلیه گواهینامه بگیرد و این موضوع ربطی هم به حجم موتور وسیله نقلیه آن‌ها ندارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: لذا اگر ما بخواهیم در این حوزه اظهارنظر کنیم راهور ناجا مجموعه فنی و مهندسی دارد و این مجموعه فنی در خصوص این قضیه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و مبنا را به صورت فراگیر اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اینکه بگوییم قانون برای من که یک شهروند در شهر تهرانم باید با سایر افراد ساکن در یک شهر دیگر متفاوت باشد منطقی نیست. ما موضوعات را منعکس می‌کنیم به دوستان و آنجا هم کل کشور را جمع بندی می‌کنند و پس از بررسی‌های لازم موضوع را اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش پنجاه درصدی رانندگان پرخطر در سه ماه گذشته

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: گواهینامه گواهینامه رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گواهینامه گواهینامه رانندگی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو دستکار کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

وی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

دیگر خبرها

  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • علت صدور «برگ جریمه رانندگی اشتباهی» چیست؟