Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:51:58 GMT

هیات مذهبی ویژه خانم‌ها راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۰۶۹۹

هیات مذهبی ویژه خانم‌ها راه‌اندازی شود

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام مجید باباخانی در شورای هماهنگی شبکه هیات مذهبی کشور گفت: هیئات مخصوص خانم‌ها مظلوم هستند، بیشتر یا هیئت مخصوص خانم‌ها ندارند یا ضعیف است. باید هیئت ویژه خانم‌ها و دخترخانم‌ها داشته باشیم. هیئت رزمندگان اسلام در حد وسعت شروع کرده و در حال حاضر در کشور ۳۵۰ شعبه‌ ویژه خانم ها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از آنجا که خانم‌ها در امر تربیت بسیار مهم هستند باید یک برنامه جدی برای این قشر داشته باشیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات باید به سمت نمادسازی در ایام فاطمیه برود. در فاطمیه فقط به مقوله شهادت پرداخته‌شده است، زیرا تصویری از زندگی حضرت نداریم. از این‌ رو لازم است در ایام فاطمیه برنامه‌ای حول محور خانواده تولید کنیم تا فرهنگ فاطمی در خانواده پایه‌گذاری شود. هم‌چنین باید توجه بیشتری به فضای مجازی کرد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات با تاکید بر اینکه جنگ بعدی در آخرالزمان جنگ تفاوت قرائت در مکتب شیعه اثنی‌عشری است، گفت: تاریخ اهل‌بیت گره‌گشای تمام مسائل حاکمیتی ما است اما تاریخی که در بالای منبر شنیده می‌شود گره‌گشای خود هیئت‌ها نیست چه برسد به آن‌که گره‌گشای حاکمیت و زنان و مردم باشد.

باباخانی بر لزوم تبیین و شناخت دقیق دشمن و دوری از نگاه‌های سطحی در این زمینه تاکید کرد و گفت: هیات را باید مبرا و تمیز نگه داریم. باید تبیین کنیم و متوجه بشویم چه کسانی و جریانی در هیات‌ها برندسازی می‌کنند. هیات نباید ابزار تبلیغات و سلبریتی شدن افراد بشود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری علمدار فاطمیه است؛ ایشان با تمام عنایت که به فاطمیه دارند بین فاطمیه و محرم تفاوتی قائل می‌شوند و آن هم این است که راه انداختن دسته‌های عزاداری و میدان بردن را درست نمی‌دانند که در سایت رهبر معظم انقلاب نیز آمده است. ایشان معتقدند به فاطمیه باید به صورت عمیق پرداخت و خیلی موافق میادین و خیابان نیستند.

باباخانی با تاکید بر احیای سنت‌های فراموش شده گفت: یکی از این احیاها، خطبه خوانی است. همین‌طور روانشناسی هیات ها خیلی مهم است. از ۱۵۰ موکب رزمندگان توانستیم پنج موکب برای کار فرهنگی برپا کنیم. 

جلسه شورای هماهنگی شبکه هیات مذهبی کشور روز گذشته (شنبه، ۲۴ مهر) با هدف برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه با حضور نوشاد نوشادی رئیس شورای هیات کشور، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما، حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری، علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان، جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت (ع)، باقری نماینده هیئت‌های دانشجویی، محمدحسین طبرستانی راد مدیر موکب فاطمه زهرای شهرستان بابل و سید علی قریشی مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان برگزار شد.

برچسب‌ها هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بانوان هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بانوان سازمان تبلیغات خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالعظیم بهفر سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به مانند «حروف والی» در زبان عربی هستند که نوشته می‌شوند، اما خوانده نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: لذا، به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب‌رسان و غیر مجاز اعلام می‌شوند، اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد و شاهد جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.

ادعاهای غیر واقعی و اغراق در معرفی محصول

بهفر ادامه داد: عدول از این قانون هم به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد و ادعاهای غیر واقعی یا اغراق در معرفی محصول پاشنه آشیل بسیاری از تبلیغات است. گاهی عنوان عوض می‌شود و گاهی با ایما و اشاره محصول را تبلیغ می‌کنند که البته در پس این اقدامات ترس از قانون مشاهده می‌شود.

وی افزود: اما با تساهل و مداراهای اخیر، برخی شرکت‌ها و نشان‌های تجاری ـ با چراغ سبز رسانه ملی ـ در چشم قوانین زل‌ می‌زنند و آشکارا و مستقیم مخاطب را به مصرف محصولات آسیب‌رسان به سلامت دعوت می‌کنند.

دلیل عجیب صدا و سیما برای تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت

وی در همین ارتباط به برگزاری جلسات مشترک با مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با مسئولان رسانه ملی برگزار کرده‌ایم، مهم‌ترین دلیل مدارا با تخلفات تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را کم بودن بودجه و ضرورت اکتساب منابع مالی برای بقا و استمرار فعالیت‌ها عنوان می‌کنند که صحت‌سنجی این موضوع کار ارگان‌های بودجه‌ای است.

وی تاکید کرد: اما آنچه مشخص است اینکه هدف نمی‌تواند توجیه‌گر وسیله باشد. شیوع بیماری‌های مختلفی مثل سرطان حتما با مولفه غذاهای مضر مماس است و حتما تغذیه غیرسالم در بسط سبک زندگی اشتباه تاثیرگذار است.

ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی هستیم

بهفر افزود: یکی از مهم‌ترین ناظران، در کنار ارگان‌های دیگر، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است و ما ملزم به برخورد سلبی و حتی قضایی با کسانی هستیم که با تخطی از قوانین سلامت، جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: اما فرد جامعه نیز باید نسبت به سلامت خود حساس باشند و دست از مطالبه‌گری به انحا مختلف بر ندارند.

کد خبر 848675 منبع: ایرنا برچسب‌ها سلامت وزارت بهداشت و درمان خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران تغذیه تلویزیون - صدا و سیما تبلیغات

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال