Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: ما باید بارگاه های زرشک را به اقامتگاه بومگردی و گردشگری تبدیل کنیم و از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در حسینیه محدوده چاه شماره ۳ دشت سربیشه و در دیداری مردمی، با اشاره به این که موضوع واگذاری زمین برای ایجاد بارگاه زرشک و احداث واحد اقامتی بر روی این بارگاه ها از مطالبات و درخواست های مردم است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با تلفیق کشاورزی و گردشگری ، بارگاه های زرشک را به محیطی برای جذب گردشگر تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با عنایت به ظرفیت های کشاورزی و وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی متعدد، خراسان جنوبی می تواند از خاستگاه های گردشگری دنیا باشد.

استاندار با اشاره به فصل برداشت زرشک و چشم نوازی باغات در این بازه زمانی، تصریح نمود: این فصل برداشت زرشک، بهترین فرصت برای حضور گردشگرانی است که به دنبال چنین جذابیت هایی هستند.

ملانوری با تأکید بر اهداف و سیاست های ستاد توسعه خاوران، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه هایی که در این ستاد دنبال می شود، این است که ظرفیت هایی مثل معادن، محصولات کشاورزی و ...به فرصتی برای گردشگری تبدیل شوند.

وی با تأکید بر این که محصول به این گرانبهایی را نباید ارزان بفروشیم، گفت: ما باید با برنامه ریزی درست و کار جمعی به این محصول بها بدهیم و آن را خوب بفروشیم.

استاندار با بیان این که کشاورزی ما باید مدیریت شود، اظهار داشت: این مهم با استفاده درست از گونه های مرغوب، کود و سم مناسب و ... محقق می شود که بخشی از این کار، وظیفه دولت و بخشی دیگر به عهده خود کشاورز است.

ملانوری با تأکید بر این که صنایع فرآوری محصولات کشاورزی استان به شدت مورد غفلت قرار گرفته ، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد واحدهای فرآوری بزرگی هستیم که بتوانیم محصولات کشاورزان را به موقع خریداری کرده و با تولید محصولات پایین دستی، ارزش افزوده ایجاد نمایند.

به گفته وی؛ این ارزش افزوده باید به جیب کشاورز برسد و کشاورز ما با کمترین هزینه، از حاصل دسترنج خود نتیجه مطلوبی کسب نماید.

وی با بیان این که برای رسیدن به این هدف، تعاونی بزرگ تولید کنندگان محصولات استراتژیک استان را پایه گذاری کرده ایم ، تأکید کرد: همه تولید کنندگان زرشک، عناب و زعفران، سهامدار این تعاونی می باشند.

استاندار ادامه داد: این تعاونی همه مراحل کاشت، داشت، برداشت و فرآوری را برای رسیدن به محصولی با کیفیت، متنوع و ارزش افزوده بالا و یافتن بازارهای فروش داخلی و بین المللی پایدار مدیریت می کند.

ملانوری با تأکید بر این که به این تعاونی باید اعتماد کرد، اظهار داشت: این تعاونی در آینده ای نزدیک ، محصولات استان را به ارزش واقعی خود می رساند.

وی زرشک، عناب و زعفران را داروخانه هایی به تمام معنا خواند و متذکر شد: در دنیا محصولات تولیدی استان را بهتر از خود ما می شناسند.

استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش، سربیشه را شهرستانی خاص برشمرد و گفت: این منطقه به لحاظ ذخایر معدنی، ظرفیت های صنعتی و تولیدی، دشت حاصلخیز در حوزه کشاورزی، سفره های آب زیرزمینی غنی، مرز فعال و نیروی انسانی اندیشمند، منحصر به فرد است.

ملانوری افزود: ما باید از این ویژگی های منحصر به فرد به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور و موضوع بازنگری سند توسعه نهبندان ، تصریح نمود: در موضوع بازنگری سند توسعه نهبندان، شهرستان سربیشه هم لحاظ شده و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به طور ویژه این بحث را دنبال می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، صمد بهزاد در بازدید شاهین رستم‌پور مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور سبزی و صیفی‌جات در این شرکت انجام شده است.
وی تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این مجتمع اقتصادی به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پول‌ساز با راندمان بالا بوده و این امر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان این که در کنفرانس کشاورزی اوراسیا مقرر شد که ایران بذر مورد نیاز کشور‌های منطقه را تامین کند و مقدمات آن در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا، توان مجتمع عظیم ملی کشت و صنعت مغان را در زمنیه تولید بذر به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این بازدید با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی ارقام پربازده و اقتصادی، عملکرد تولیدی این شرکت را افزایش دهیم.
شاهین رستم‌پور آینده کشاورزی ایران را منوط به فراهم شدن بستر تولیدات پایه، علمی و فعالیت تحقیقاتی مجتمع‌‎هایی مانند کشت و صنعت مغان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل، می‌توان نهال‌های خوبی را در این شرکت تولید و به باغات کل کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به آینده درخشان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه تولید بذر و نهال اظهار کرد: کشت و صنعت مغان با همکاری متخصصان بین‌المللی بذر به زودی تولید بذر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: پس از آزمایش اولیه و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را در زمینه تولید بذر برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فراهم و از واردات بذور مختلف جلوگیری کرده و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.
رستم‌پور سرمایه‌گذاری در بخش تولید بذر را دارای سود کلان عنوان و تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی پنج ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال، چند برابر تولیدات فعلی خود سود کسب کند.

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد