Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان ۸۸ هکتار است که از این میزان در حال حاضر ۳۳ هکتار بارور است.

او اظهار داشت: ثمردهی محصول پسته باغات شهرستان گیلانغرب به مرحله اقتصادی و سوددهی رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، میانگین عملکرد هر هکتار از باغ‌های پسته این شهرستان را امسال به صورت پسته تر، یک هزار و ۱۲۰ کیلوگرم و به صورت پسته خشک شده ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ادامه وضعیت آب و هوایی هر سال در میزان تولید پسته به لحاظ سال آوری بودن آن تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدرپور بیان داشت: ارقام پسته تولیدی این شهرستان از بهترین نوع «کله قوچی» و «احمدآقایی»، «فندقی» و «بادامی» است.

وی با بیان اینکه مناطق چله، حیدریه و حومه از توابع گیلانغرب به لحاظ موقعیت آب و هوایی، برای کاشت و پرورش نهال پسته مناسب است، گفت: پسته یکی از محصول‌های مهم باغی شهرستان است که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری خوبی دارد و هر سال ۱۰ درصد به سطح باغات بارور افزوده می‌شود.

گفتنی است:شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت پسته گیلانغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر غلامی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان املش با ۱۶ هکتار و تولید ۹۸۴۶ تن محصول تر، سطح بالایی از کشت گل گاوزبان در استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه برداشت گل گاوزبان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۰ تن گل گاوزبان به ارزش اقتصادی ۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی املش ادامه داد: عملکرد در هکتار گل گاوزبان ۶۰۰ کیلوگرم بوده و شهرستان املش بیش از ۱۲۰ بهره بردار دارد.

غلامی تصریح کرد: گل گاوزبان به صورت دم کرده مصرف می‌شود، این گیاه دارویی برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، روماتیسم و بیماری‌های قلبی مفید است.

کد خبر 6096934

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه