Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:28:44 GMT

قاچاق چوب در کردکوی و بندرگز کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۶۵۱

قاچاق چوب در کردکوی و بندرگز کاهش یافته است

ایسنا/گلستان جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در برخورد با افراد خاطی و ایجاد گشت‌های مستمر، میزان قاچاق چوب در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز که در گذشته بیشترین مشکل قاچاق را در آنجا داشتیم، بسیار کاهش یافته است.

محمد آریانفر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جنگل‌ها علاوه بر زیبایی، فواید زیادی در تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی و تلطیف هوا دارد که همگان بر اهمیت آن واقف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۴۵۳ هزار هکتار جنگل در استان، افزود: بخش عمده‌ای از جنگل‌های ما در دامنه شمالی رشته‌کوه البرز به عناوین مختلف مورد تعرض قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این موضوعاتی مانند تغییرات اقلیمی و کمبود بارش و افزایش دما نیز به جنگل‌ها آسیب وارد می‌کنند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان با اشاره به اهمیت مراقبت از جنگل‌ها، گفت: مأموران منابع طبیعی در محدوده‌ای که تحت کنترل دارند، وظایف خود را به‌صورت گشت‌ها و برنامه‌های حفاظت و احیاء انجام می‌دهند اما در این میان نقش‌آفرینی مردم بسیار اثربخش است.

آریانفر با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها موضوع قاچاق چوب طی دو سال گذشته بیشتر شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت چوب در بازار، کارخانجات و کارگاه‌ها موجب شده با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی، برخی‌ها برای تهیه هیزم به جنگل مراجعه کنند.

وی گفت: امسال تاکنون با هماهنگی دستگاه قضایی، تنها در یکی از واحدهای حفاظتی ما در شرق استان ۵۵ فقره پرونده تخلف مربوط به قاچاق چوب و برداشت چوب از جنگل تشکیل شد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان در ادامه بیان کرد: در شهرستان‌هایی از جمله کردکوی و بندرگز با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته، قاچاق چوب بسیار کم شده است. طی این مدت با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، زنجیره‌های فعال در بخش قاچاق چوب شناسایی و برخورد خوبی با آنها صورت گرفت.

آریانفر تأکید کرد: نیروهای ما در نقاط بحرانی قاچاق چوب، به‌صورت شبانه‌روزی گشت‌های مستمر دارند که این موضوع نیز در جلوگیری از قاچاق چوب بسیار مؤثر بوده است.

وی، ضمن قدردانی از همکاری قوه قضاییه، گفت: دستگاه قضایی در موضوع جلوگیری از قاچاق چوب می‌تواند نقش بسیار پررنگی داشته باشد و انتظار داریم که روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه سرعت بیشتری پیدا کند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان بیان کرد: برخی از پرونده‌ها در تعزیرات حکومتی موردبررسی قرار می‌گیرد که در نهایت منجر به جریمه نقدی فرد خاطی می‌شود و در واقع این کار بازدارندگی لازم را ندارد. برخوردها و مجازات‌ها در دستگاه قضایی سنگین‌تر است و اگر رویه‌ها به سمتی برود که پرونده‌ها در دستگاه قضایی بررسی شود، بازدارندگی بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کردکوی قاچاق جنگل قاچاق چوب دستگاه قضایی قاچاق چوب جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد