Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین نتایج تحقیقات منتشر شده بزرگسالان و زنان بیش از سایرین در معرض خطر عفونت مجدد به کووید ۱۹ قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دیلی نیوز، نتایج آخرین تحقیقات نشان داده بزرگسالان، زنان، افراد دارای نقص ایمنی و کسانی که قبلا به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ بستری شده‌اند، در معرض خطر بیشتری برای عفونت مجدد به کووید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج این تحقیقات مدیر بخش ایمونولوژی و پزشکی مولکولی سریلانکا، دکتر چاندیما جیواندارا، اظهار کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد یک درصد خطر عفونت مجدد پس از یک دوره ابتلا به کووید وجود دارد.

وی گفت: مکانیسم‌های زیربنایی برخی عوامل مرتبط با عفونت مجدد(مثل خطر بیش از حد در زنان) نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

نتایج این تحقیق بیان می‌کند افزایش قابل توجه سطح آنتی‌بادی ضد سارس-کوو-۲ در بازماندگان کووید-۱۹ پس از دریافت واکسن به‌ عنوان تقویت‌کننده که احتمالا خطر عفونت مجدد را بیشتر از اتکا به ایمنی طبیعی(به تنهایی) کاهش می‌دهد، مشاهده شده است.

با این حال وی از مردم خواست حتی اگر واکسینه شده‌اند  اقدامات احتیاطی را همچنان رعایت کنند تا این اقدامات باعث کند شدن و در نهایت توقف شیوع ویروس شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی ویروس کرونا پزشکی عفونت مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان