Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا کنون ۳۶ درصد جمعیت این استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و در برخی افراد نیز تزریق دُز سوم آغاز شده است.

به گزارش برنا از ایلام، دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: ۵۲۷ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۳۴۲ هزار و ۳۲۱ دُز مربوط به نوبت اول و مابقی دُز دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمار تزریق واکسن آموزش و پرورش ۲۸ هزار دُز است و در مجموع ۶۱ درصد دُز اول را تزریق کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون موجودی واکسن در استان مناسب است که امیدواریم با استقبال مردم هرچه سریعتر به سطح ایمنی بالایی از نظر تزریق واکسن برسیم.

دکتر کریمیان افزود: این هفته تعداد ابتلا و بستری کرونا در استان ایلام افزایش یافته و این استان در ردیف وسط جدول در کشور قرار دارد.

وی شمار ابتلا را ۲ هزار و ۵۴ مورد و فوتی را ۴۸ مورد اعلام کرد و یادآور شد: هم‌اکنون مجموع بستری‌های استان ۱۴۱ نفر است که ۷۳ نفر در ایلام، ۱۳ نفر ایوان، چهار نفر مهران، ۱۷ نفر دره شهر و مابقی در سایر شهرستان‌ها بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، شمار ابتلا در این هفته را نسبت به هفته قبل با ۱۷ درصد افزایش ذکر کرد و اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها استقبال از واکسن کرونا خوب است اما در بعضی شهرستان‌ها همچنان مردم از تزریق واکسن استقبال نمی‌کنند.

وی از رسانه‌ها خواست: نسبت به آگاهی‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی به آنها همچنان ادامه دهند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جدول علوم پزشکی ایلام واکسن کرونا ز واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!