Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود گفت: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است و جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد در دولت کار پسندیده‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: هماهنگی تیم و مدیر داشتن تیم اقتصادی مهم تر از جمع کردن بزرگان حوزه اقتصاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور به صورت صریح اعلام کند مسئولیت تیم اقتصاد کشور با چه کسی است؟ هرچند شفاهی و تلویحی اعلام کرده است. راهبردها ، خط مشی‌ها و نقاط کلیدی اقتصاد کشور باید تبیین شود. از پراکندگی نظرهای آقایان و تعیین نشدن مسئول حوزه اقتصادی نگرانی دارم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد: اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیم‌های آنها به گوش نمی رسد. دور زدن نهادهای مسئول مانند قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی بدون طی فرآیندهای قانونی سنت اشتباه دولت های قبل است.

وی همچنین از ریاست مجلس خواست از شان و جایگاه مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند.

نادران تصریح کرد: اگر دولت اصلاحیه یا متمم بودجه می‌خواهد باید درخواست کند تا مجلس بررسی کند و مردم در جریان قرار بگیرند؛ هر کس مسئولیتی را برعهده دارد باید بپذیرد. مولفه های اقتصادی کارکردهای خود را دارد و سیاست‌های اعلامی دولت هم آثار خود را خواهد داشت.

‏ وی یادآور شد: ما و مردم منتظر هستیم تا مجموعه جامعی از سیاست های پولی، مالی، ارزی، اقتصادی و تولیدی را بشنویم. پراکندگی ها و سردرگمی ها بلاتکلیفی را در بازار به وجود خواهد آورد و موج تورمی دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از هیئت رئیسه مجلس می خواهم سلسله جلسات مفصل در سطوح مختلف با مسئولان دولتی برگزار کند و مجلس و دولت به طور مشترک به جمع‌بندی واحد برسند.

نادران بیان کرد: در آستانه تدوین قانون بودجه ۱۴۰۱ و تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه هستیم. مفاد و رویکردهای این مصوبه بر تمام ابعاد اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد. فراموش نشود که جوهر اقتصاد مقاومتی درون زا و برونگرا بودن آن است.

وی اضافه کرد: ارتباط اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه جزو شعارهای دولت سیزدهم بود که متأسفانه در اربعین امسال خلافش را شاهد بودیم. از مسئولان ذیربط می‌خواهم از مردم بابت آسیب‌هایی که زائران عزیز دیدند عذر خواهی کنند و مراتب تردد آسان کالا را برای تجار و زوار به ویژه با عراق فراهم کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نگاه جامع و سیستماتیک به حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجتماع از ضروریات پیشرفت کشور است. نگاه جزیره‌ای و بخشی باعث خواهد شد که تولید و زیرساخت‌ها بیشترین آسیب را ببینند. آنچه امروز در مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان اتفاق افتاد، شروع دوره ای است که تشدید کسری بودجه ، سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته را به دنبال خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: الیاس نادران دولت رئیسی اقتصاد سران قوا صراط حوزه اقتصاد اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم

معاون سابق قوه قضائیه گفت: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام مصدق طی سخنانی ضمن تشکر، قدردانی و طلب حلیّت از رئیس قوه قضائیه و مجموعه دستگاه قضایی، خدمت به مردم را مهم‌ترین عبادت دانست و اظهار کرد: مفتخر هستم که حدود ۳۵ سال از عمر خود را در دستگاه قضایی و در راه ارائه خدمت به مردم صرف کردم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همه ارکان قوه قضائیه در اجرای دقیق سند جدید تحول و تعالی دستگاه قضایی کوشا باشند، گفت: جا دارد از همه مسئولان و افرادی که در تنظیم و تدوین سند تحول و تعالی جدید قوه قضائیه نقش داشتند، قدردانی به عمل بیاورم.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: طی مدتی که مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه را عهده‌دار بودم، ارتباطات مستمر و خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم و جا دارد که در این راستا از آقای مخبر معاون اول دولت، وزیر دادگستری و هیئت رئیسه مجلس قدردانی کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملیات افتخارآمیز «وعده صادق» و تنبیه صهیونیست‌های متجاوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی روز‌های اخیر شاهد بودیم که همه مردم ایران از انجام عملیات وعده صادق که توسط سپاه انجام شد، احساس غرور کرده و به ایرانی بودن خود افتخار و مباهات کردند؛ به طور کلی از مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع که برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند قدردانی به عمل می‌آورم.

حجت‌الاسلام خلیلی نیز طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضائیه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضائیه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضائیه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تن‌هایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

در پایان این مراسم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آیین تکریم و معارفه معاون اول دستگاه قضا انجام پذیرفت.

دیگر خبرها

  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم