Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران در واکنش به  خبر حفر چاه در حریم مقبره کوروش اظهار کرد: وزارت میراث به هیچ عنوان به دنبال حفر چاه در مقبره کوروش یا حتی در نزدیکی آن نیست.

وی افزود: من در این خصوص تعجب میکنم که چرا مردم ایران این شایعات را باور می کنند و اجازه دهند که همچین اخبار کذبی در سراسر کشور شنیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: نه تنها من بلکه هیچ وزیر میراثی در دوره وزارت خود نمی تواند همچین تصمیمی بگیرد.

ضرغامی ادامه داد: مردم ایران هزاران سال از پاسارگاد حفاظت کرده اند و ما نیز این حفاظت را ادامه خواهیم داد.

بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهای متنوعی در این حوزه انجام داده و نقطه قابل‌توجه آن این است که اکثر شرکت‌های فعال در این حوزه در مسیر کاربردی و عملیاتی قرار گرفته‌اند، صرفاً تئوری و نظری نیستند و براساس نیازهای کشور شکل گرفته‌اند.

وی افزود: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارند که نیاز امروز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. فعالیت این شرکت‌ها در خدمت حلقه‌های مفقوده‌ای است که در بخش‌های وزارتخانه وجود دارد. نیروهای جوان، خلاق و باانگیزه به خوبی در این حوزه‌ها کار کرده‌اند. آشنایی امروز من با این شرکت‌ها می‌تواند در بسیاری از کارهای وزارت میراث فرهنگی مفید واقع شود. داشته‌های فراوانی در کشور داریم اما نمی‌توانیم آنها را درست عرضه کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تسهیل در عرضه و تقویت تقاضا در تمامی حوزه‌ها به خصوص صنایع دستی از جمله مشکلات جدی ماست. استفاده از فناوری‌های جدید و زیرساخت‌های این حوزه باید وجود داشته باشد تا هر شخصی در هر جایی از کشور که در این حوزه کار می‌کند، مشکلی در ارتباط با مشتری و مخاطب نداشته باشد. اگر بتوان این مشکل را حل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود. صادرات صنایع دستی نیز بسیار مهم است. فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم کرده است و تمام دنیا می‌توانند به توانمندی‌ها، محصولات و داشته‌های ما در ایران دست پیدا کنند. ضمن آشنایی نزدیک با این شرکت‌ها متوجه شدم که بسیاری از مواردی که به دنبال راه‌اندازی آن در کشور هستیم وجود دارد ‌و تنها باید تقویت و تجمیع شوند. امیدوارم با توجه به ظرفیت خانه‌های خلاق در سراسر کشور بتوانیم مأموریت‌های وزارت میراث فرهنگی را بهتر جلو ببریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقبره کوروش میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی وزارت میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان