Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن بیارجمندی ظهر امروز با تبریک پیشاپیش هفته وحدت و تقدیر از حمایت‌های امام جمعه گنبدکاووس، هویت تاریخی، اجتماعی و فرهنگی شهر گنبدکاووس را تقریب و وحدت اسلامی دانست و با اشاره به فرازی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دبیرکل  مجمع تقریب مذاهب اسلامی که «گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی کند» بر اهمیت و ضرورت این نوسازی با محوریت شهر گنبدکاووس به عنوان قطب تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاسیس مدارس دولتی نظامیه در عصر سلجوقیان که منتهی به شکل‌گیری یک نهضت علمی و عملی تقریب و همچنین مدنیت شهری و نقش‌آفرینی آن در تمدن بزرگ اسلامی شد، تصریح کرد: این نهضت علمی و عملی مبتنی بر فرهنگ و تفکر تقریب در گام اول آغاز و اکنون با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چشم‌انداز ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش‌روی همه ماست.

بیارجمندی خاطرنشان کرد: شهر گنبدکاووس با آن قرابت تاریخی و این سرمایه عظیم فکری و عملی تقریب و وحدت اسلامی که در گام اول انقلاب از سوی امامین انقلاب احیا شده است می‌تواند در گام دوم پرچمدار و محور  فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تقریبی تمدن‌ساز  نه تنها در شمال کشور بلکه در سطح ملی و منطقه باشد.

 

وی با نقد نگاه سخت‌افزاری به مدیریت حوزه شهری بر تمرکز ویژه بر حفظ و تقویت این هویت اصلی شهر گنبدکاووس و مردم متمدن این منطقه تاکید کرد و خواستار  ترویج این فرهنگ و تصویرسازی متناسب آن در فضای شهری شد و آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری با شورای شهر و شهرداری را در این خصوص اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس با اشاره به توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان خارجی و تحرکات پیاده نظام آنان در فضای  مجازی، شهر گنبدکاووس را در خط مقدم دفاع مقدس از هویت، فرهنگ و تفکر تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی دانست و از هوشیاری بسیار بالای مردم شریف این منطقه تقدیر کرد.

در پایان موسوی شهردار گنبدکاووس با اشاره به مراسم معارفه خود، نگاه نرم‌افزاری و فرهنگی به مدیریت حوزه شهری با تاکید بر ترویج فرهنگ و تفکر تقریب و وحدت اسلامی را از اولویت‌های اصلی خود دانست و از همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه مذاهب اسلامی استقبال کرد.

در آستانه هفته وحدت حجت‌الاسلام محمد ترابی امام جمعه گنبدکاووس و رئیس شورای شهر و شهردار این شهر با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس، ضمن بازدید از این موسسه با ریاست آن دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس فرهنگ فضای مجازی وحدت اسلامی شهردار گنبدکاووس خبرگزاری فارس گلستان دانشگاه مذاهب اسلامی تقریب و وحدت اسلامی شهر گنبدکاووس تفکر تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی حاجی محمره معاونت مالی و پشتیبانی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از یادمان والفجر۱ منطقه فکه و مقر عمار یاسر این موزه در خرمشهر دیدار و سرکشی کرد.

حاجی محمره در این بازدید گفت: ما بر سفره‌ای که شهدا آماده کردند، نشسته‌ایم، اگر رسالت خودمان در رابطه با شهدا را انجام ندهیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم. شهیدان با اخلاص و دیانت جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است، فدا کردند تا این انقلاب متصل به نهضت بزرگ حضرت مهدی (عج) شود.

وی افزود: جهت انجام مأموریت‌های محوله در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل یادمان‌های والفجر و مقر عمار یاسر حضور پیدا کردیم و اقداماتی را در جهت تعمیرات، نگهداری، ملزومات و اقلام مورد نیاز مکان‌های مذکور انجام دادیم تا ان شاالله با توجه به در پیش رو بودن ایام تابستان، زمینه لازم را جهت حضور حداکثری ملت شهیدپرور ایران اسلامی در حد توان و امکانات خود فراهم کنیم.

کد خبر 6090759 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است