Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:15:29 GMT

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۲۸۸۶

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد طی حکمی دکتر مهدی کدخدازاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی را به سمت دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور یکی از مهمترین وظائف معاونت آموزشی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، بدین وسیله به عنوان دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی منصوب می‌شوید تا با همکاری کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در جهت تحقق اهداف زیر بکوشید:

- تلاش در جهت ارتقای سلامت دهان و دندان و پاسخگویی به نیازهای جامعه از طریق بازنگری در برنامه درسی و آموزش‌های رایج دانشکده های دندانپزشکی در تمامی مقاطع

- کوشش مستمر در جلب همکاری های بین بخشی در وزارت بهداشت به منظور تامین هدف فوق

- جلب همکاری های موثر اعضای بوردهای تخصصی و استاده فراگیر از ظرفیت همه اعضای هیات علمی دندانپزشکی در ارتقای کیفی آموزش

- تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای کشور بخصوص در مناطق کم برخوردار

- تقویت نقش دانشکده های دندانپزشکی در ارائه خدمات به جامعه

- برنامه ریزی در جهت تامین هیات علمی مورد نیاز دانشکده های دندانپزشکی و نظارت بر ایفای تعهدات دانش آموختگان رشته های تخصصی دندانپزشکی

- ارتقای کیفی آزمون‌ها ، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامه‌ای و موسسه‌ای

- کاهش تصدی گری و واگذاری امور ستاد به دانشگاهها و واحدهای ذیربط تا حد ممکن

- توسعه همکاری های بین المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی ، طراحی کوریکولوم های مشترک و شناساندن مدارک دانش آموختگان ایرانی در سایر کشورها.

توفیق سرکارعالی را در تحقق وظائف محوله از خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر بهزاد هوشمند مسئولیت دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی را برعهده داشت.

کد خبر 5329711

منبع: مهر

کلیدواژه: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حکم انتصاب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نخبگان دانشگاه تهران معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خوارزمی دانشگاه امام صادق ع دانشگاه علم و صنعت شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دندان و دندانپزشکی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آموزشی سازمان نظام پزشکی

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست