Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفدر سلطانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و سلامت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بازگشایی تدریجی مدارس برای آموزش حضوری، روند انجام واکسیناسیون نیز سرعت خوبی را به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۴ هزار و ۲۹۴ نفر از فرهنگیان استان، معادل ۹۱ درصد دُز اول و ۵۴ هزار و ۳۳ نفر، معادل ۵۸ درصد دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در بخش واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز که از مهرماه آغاز شد و از هفته گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته، و شامل افراد ۱۲ تا ۱۸ سال می‌شود، از مجموع ۵۵۳ هزار و ۴۷۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم استان، تا کنون ۴۰۸ هزار و ۹۵۵ نفر واکسن دُز نخست را تزریق کرده‌اند.

سلطانی افزود: به این ترتیب حدود ۷۵ درصد دانش آموزان استان واکسن زده اند و به فاصله کمتر از یک ماه دُز دوم آن را نیز دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص اجبار فرهنگیان و دانش آموزان به واکسیناسیون گفت: پوشش ۹۱ درصدی فرهنگیان نشان از استقبال آنان دارد و سایر افراد باقیمانده نیز احتمالا تاکنون یا درگیر بیماری بوده اند و یا هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند اما آنچه روشن است تا کنون دستورالعملی برای منع حضور افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند در کلاس درس، اعلام نشده است.

وی افزود: برای دانش آموزان نیز شیوه نامه ای داده نشده است اما پیش بینی می شود تا پایان آبانماه بخش زیادی از دانش آموزان دز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده‌ باشند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیامدها و عوارض ناشی از قرنطینه و دوری حدود ۲ ساله دانش آموزان از کلاس حضوری، اظهار کرد: کار با گوشی تلفن همراه، تبلت و ابزار نوین آموزشی برای دانش آموزان و معلمان عوارضی همچون سر به جلو را به همراه داشته است که البته تلاش می شود با ارائه آموزشهای مجازی و انجام تمرینهای اصلاحی این مشکل برطرف شود، اما به طور جد اعتقاد داریم که آموزش مجازی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین کافی برای آموزش حضوری باشد.

وی تاکید کرد: از زمان پیدایش بحران کرونا و تعطیلی مدارس، بروز عوارض روحی، روانی و افسردگی، اضافه وزن، مشکلات تغذیه‌ای و کاهش شدید تحرک و فعالیت در بین دانش آموزان شیوع فراوانی یافته است.

سلطانی با بیان اینکه در سال گذشته طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان استان همزمان با سراسر کشور اجرا شد، ادامه داد: بررسی نتایج اجرای این طرح نشان داد حدود ۲۷ درصد دانش آموزان استان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وی ادامه داد: در پی کسب این نتیجه، با ارائه آموزش ها و تمرینات لازم به دانش آموزان و آگاه سازی والدین، توانستیم این آمار را بیش از سه درصد کاهش دهیم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تحرک و فعالیت بدنی در سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان اظهار داشت: امسال طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان با هدف افزایش تحرک و فعالیت آنان و نیز افزایش اعتماد به نفس آنان در دستور کار قرار دارد و آموزش ها و تمرینات لازم در این قالب ارائه خواهد شد.

سلطانی گفت: در قالب اجرای این طرح در ابتدا سنجش سواد حرکتی دانش آموزان انجام و کارنامه آن تهیه و سپس مداخلات اصلاحی آغاز می شود که در نهایت در پایان سال تحصیلی سنجش مجدد انجام شده و کارنامه نهایی برای فرد صادر خواهد شد.

خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که زیر نظر ۹۰ هزار نیروی فرهنگی تحصیل می کنند.

این استان ۹ درصد جمعیت دانش آموزی و هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور را دارد.

برچسب‌ها مشهد طرح واکسیناسیون کرونا وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان دانش‌آموزان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد طرح واکسیناسیون کرونا وزارت آموزش و پرورش مشهد طرح واکسیناسیون کرونا وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان دانش آموزان آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش آموزان تربیت بدنی درصد د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟