Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:40:25 GMT

پیشگامی خیّران املشی در حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۵۳۸

پیشگامی خیّران املشی در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسئولان و خیرین سلامت شهرستان املش با محوریت بررسی پروژه‌های عمرانی خیرین در بخش بهداشت و درمان در این شهرستان، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از مشارکت فعالانه خیرین سلامت به‌ویژه در بحران کرونا، اظهار کرد: خیرین سلامت در استان گیلان نقش پررنگی دارند و اثر خدمات آن‌ها در شهرستان املش چشمگیرتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان سالاری با اشاره به برخی از پروژه‌های در دست اقدام خیرین ازجمله احداث واحدهای مسکونی ویژه متخصصین در املش، گفت: خوشبختانه عزم خوبی در احداث واحدهای مسکونی برای متخصصین توسط خیران املشی وجود دارد و این مهم می‌تواند در ارائه خدمات به مردم املش و بخش‌های تابعه بسیار مثمر ثمر باشد.

وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد و گفت: املش از سالمندترین شهرستان‌های استان گیلان است و دانشگاه آمادگی تجهیز و توسعه بخش‌های بهداشت و درمان را در آن منطقه دارد.

خیران سلامت در املش پیشتاز هستند

سالاری، عزم خیران در پیشبرد پروژه‌های عمرانی در شهرستان املش را قابل‌تحسین دانست و گفت: در بسیاری از بخش‌ها خیران این شهرستان پیشتاز هستند و باید تلاش دانشگاه در همراهی با خیران بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فاصله کم شهرستان املش با بخش‌های کومله، رحیم‌آباد و اطاقور، خاطرنشان کرد: برخی از زیرساخت‌ها در بخش‌های مناطق مذکور پاسخگوی نیاز و مراجعین نیست، ازاین‌رو باید با تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان در املش، ارائه خدمات به مردم آن مناطق تسهیل شود.

همدلی بی‌مثال خیرین سلامت در املش

محمد رنجبر، فرماندار شهرستان املش نیز در این نشست با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و همراهی بی‌مثال خیرین با کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: خیرین در املش با نگاه خیرخواهانه در حوزه سلامت فعال هستند.

وی با اشاره به تقویت فرهنگ همدلی در پاندمی کرونا، افزود: گرچه کرونا در بسیاری از بخش‌ها ازجمله زیرساخت‌ها، اختلالاتی را ایجاد کرد، اما فرهنگ همدلی و نوع‌دوستی را در بین خیران و نیازمندان تقویت کرده است.

املش پیشگام در اجرای طرح‌های غربالگری و واکسیناسیون

فرماندار شهرستان املش با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه این شهرستان در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گفت: علیرغم اینکه املش سالمندترین شهرستان استان است، اما در غربالگری و واکسیناسیون جزو شهرستان‌های برتر استان بوده و مردم این شهرستان بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رنجبر با اذعان به اینکه مناطق اطاقور، کومله و رحیم‌آباد از زیرساخت‌های املش به لحاظ فاصله کم و نزدیک بودن فرهنگ حاکم در منطقه به‌عنوان یک شهرستان معین استفاده می‌کنند، تصریح کرد: اورژانس و بیمارستان املش با توجه به خدماتی که به مناطق اطراف، ارائه می‌دهد، لازم است توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت گیلان دانشگاه علوم پزشکی املش خیران سلامت رنجبر دکتر سالاری فرماندار املش علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهداشت و درمان شهرستان املش خیرین سلامت زیرساخت ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان