Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:39:05 GMT

مخالفت تایلندی ها با بازگشایی مرزهای کشورشان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۵۹۱

مخالفت تایلندی ها با بازگشایی مرزهای کشورشان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه « استریت تایمز » سنگاپور، آخرین نظرسنجی در تایلند نشان می دهد بیشتر مردم از بازگشایی مرزهای کشورشان به روی گردشگران ناراضی و نگرانند که گردشگران با خود سویه های جدید ویروس کرونا را وارد کنند؛ در حالی که هنوز افراد کافی در تایلند واکسینه نشده اند. 

این نظرسنجی که توسط دانشگاه « سوآن دوسیت راجابهات » انجام شده، نظر هزار و ۳۹۲ نفر را درباره تصمیم « پرایوت چان او چا » نخست وزیر تایلند درخصوص برنامه بازگشایی مرزهای کشور از اول ماه نوامبر بر روی گردشگران خارجی که به طور کامل واکسینه شدند، جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر پاسخ دهندگان این نظرسنجی ( ۵۹.۸۶ درصد ) با این تصمیم مخالفت کرده اند. این در حالی است که ۶۰.۱  درصد گفتند اکنون زمان درستی برای بازگشایی مرزها نیست. 

علاوه بر این، پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند تایلند باید مرزهایش را تنها هنگامی که بیش از ۷۰ درصد جامعه به طور کامل واکسینه شدند به روی گردشگران خارجی باز کند. 

در حال حاضر در « بانکوک » پایتخت این کشور بیش از ۶۵ درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند اما تنها حدود ۳۵ درصد کل جمعیت تایلند به طور کامل واکسینه شدند. 

نظرسنجی همچنین نشان می دهد بیشتر مالکان کسب و کارها و کارمندان خواستار بازگشایی مرزها به روی گردشگران می باشند. همزمان بازگشایی مرزها از اول نوامبر به صنعت گردشگری تایلند و بهبود وضعیت اقتصادی بعد از دوران همه گیری کرونا و رشد اقتصادی این کشور بسیار کمک خواهد کرد. 

« مرکز تحقیقات کاسیکورن » اعلام کرد: میزان ورود گردشگران به تایلند تا ۶۴ درصد افزایش می یابد به ویژه که بازگشایی مرزها در اول نوامبر برابر با  بهترین فصل برای سفر به تایلند است. این مرکز تخمین می زند تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۸۰ هزار گردشگر خارجی و ۳۰ هزار نفر بیشتر از ارقام پیش بینی شده به تایلند سفر خواهند کرد و دستکم درآمدی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باتی معادل با ۵۴۵ میلیون دلار از گردشگری بدست می آید. 

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون تایلند پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون تایلند ویروس کرونا واکسیناسیون تایلند طور کامل واکسینه بازگشایی مرزها روی گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!