Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان حزب‌الله لبنان حوادث بیروت را «کشتار» توصیف کرد و خواستار بازخواست و مجازات عاملان آن شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، حسن فضل الله، یکی از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: درگیری‌های خونینی که روز پنج‌شنبه در بیروت رخ داد «کشتار» بوده و ما خواهان بازخواست کسانی هستیم که در این حادثه دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضل الله افزود، آنچه جنایتکاران در «الطیونه» انجام دادند، کشتاری است که پیامدهای بزرگی به دنبال خواهد داشت.

نماینده حزب الله اظهار کرد: ما تحرکات مسالمت آمیزی را سازماندهی کردیم و اقدامات احتیاطی را انجام دادیم و ارتش نیز متعهد شده که تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: سرویس‌های امنیتی متعهد به پیگیری این حادثه شده و آنها گفتند همه چیز خوب است.

فضل الله همچنین تاکید کرد: ما عادت نداریم خون‌هایی را که از ما ریخته می‌شود، روی زمین رها کنیم و از آن بگذریم. ما به خوبی می‌دانیم چگونه به دفاع از آنها بپردازیم.

نماینده حزب‌الله لبنان در پایان تصریح کرد: بیش از یک سال است که ما اطلاعاتی مبنی بر تلاش برای ایجاد فتنه در سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان دریافت کرده‎ایم.

اوایل روز پنج‌شنبه درگیری‌های مسلحانه‌ای که در آن از مسلسل‌های سبک و آر پی جی استفاده شد، در منطقه "الطیونة" رخ داد.

این درگیری در جریان تجمع طرفداران جنبش "حزب الله لبنان" و "جنبش أمل" علیه قاضی بیطار، بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت و در اطراف مقر دادگستری به ویژه منطقه الطیونه صورت گرفت و به دنبال آن ارتش لبنان وارد عمل شده و از دستگیری ۹ تن‌ در ارتباط با درگیری‌هایی که در بیروت پایتخت رخ داد و منجر به کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد، خبر داد.

قاضی بیطار در ماه ژوئیه ۱۰ مسؤول و افسر از جمله دو نماینده از جنبش امل را به دادگاه فراخواند؛ اما برخی از گروه‌های سیاسی لبنان از جمله حزب‌الله با این تصمیم قاضی مخالفت کرده و هدف از آن را سیاسی دانستند نه قضایی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیروت حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جنوب لبنان و به طور مشخص میس الجبل چهار نفر از اعضای یک خانواده لبنانی به شهادت رسیدند.

ساعاتی پس از این حمله رژیم اسرائیل، مقاومت لبنان شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا را موشک‌باران کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب