Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:23:51 GMT

۶ هکتار زمین‌ کشاورزی شهرستان ری آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۸۴۷

۶ هکتار زمین‌ کشاورزی شهرستان ری آزادسازی شد

جبرئیل برادری روز یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخریب با حکم قضایی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری زمینهای زراعی و باغ ها تخریب شده است.

وی با بیان اینکه فرد متخلف با هدف تفکیک زمین به قلعات کوچک تر و فروش آن به مردم به صورت و با سرعت بالا اقدام به دیوارکش بر دور زمین ۶ هکتاری کرده بود، افزود: فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و تمام دیوارها نیز به صورت کامل تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداری اضافه کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در سال جاری نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را تشدید کرده است از همین جهت با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، فنس کشی، ویلا سازی، سوله سازی، دیوارکشی و سایر موارد در زمین‌های کشاورز به شدت برخورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از زمین های کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمین های کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول ادامه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز زمینهای کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه کنند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری و دارای ۲ شهر باقرشهر و کهریزک است، این بخش از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

شهرستان ری به مرکزیت شهرری و با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده و دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن‌آباد است.

برچسب‌ها شهرستان ری کهریزک اراضی کشاورزی قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری کهریزک اراضی کشاورزی شهرستان ری کهریزک اراضی کشاورزی قلع و قمع کشاورزی شهرستان جهاد کشاورزی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته ۳۹ فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری‌های غیرمجاز ۲۲۸ هزار و ۹۷۰ متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می‌کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند.

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت