Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:36:05 GMT

صف کشیدن کشورهای آسیایی برای سفارش قرص کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۴۱۵۳

صف کشیدن کشورهای آسیایی برای سفارش قرص کرونا

در بحبوحه تلاش جهانی برای تامین میزان کافی از واکسن کووید-۱۹، بسیاری از کشورهای آسیا-اقیانوسیه در این رقابت کُند عمل کردند اما این بار کشورهای این منطقه برای سفارش داروی جدید کروناویروس سرعت گرفته اند.

به گزارش ایسنا، کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه برای سفارش جدیدترین داروی مهار کننده کووید-۱۹ سرعت گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که این قرص ضد ویروسی هنوز مجوز مصرف دریافت نکرده است.

داروی "مولنوپیراویر" که در شرکت آمریکایی "مِرک" تولید شده به عنوان تغییر دهنده بازی همه گیری کووید-۱۹ به ویژه برای افرادی معرفی شده که قادر به واکسیناسیون نیستند. شرکت داروسازی مرک به دنبال اخذ مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده است و در صورتیکه موفق به دریافت این تاییدیه شود اولین داروی خوراکی و ضد ویروسی کروناویروس خواهد شد.

گزارشها حاکی از آن است حداقل هشت کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی قراردادهایی را برای تهیه این دارو امضا کرده اند یا در حال مذاکره در این رابطه هستند. برنامه واکسیناسیون کروناویروس در این کشورها به نسبت کند بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، کارشناسان می گویند در حالی که به نظر نتایج تحقیقات انجام شده روی این دارو امیدوار کننده بوده این نگرانی وجود دارد که برخی افراد از آن به عنوان جایگزینی برای واکسن استفاده کنند در حالی که هنوز واکسن، بهترین روش محافظت در برابر بیماری است. همچنین رقابت کشورهای آسیایی برای ذخیره این دارو می تواند تکرار وضعیت سال گذشته باشد که کشورهای ثروتمند به خاطر احتکار دُزهای واکسن مورد انتقاد قرار گرفته و کشورهای کم درآمد با چالش مواجه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس مولنوپیراویر کرونا در جهان منطقه آسیا اقیانوسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی


ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را تحریم کرد.

  با تصمیم کمیته فنی مچ اندازی، تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان شرکت نمی‌کند.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، پس از اینکه کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در تصمیمی یکطرفه و مطرح کردن بهانه‌های عجیب، میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ را از جزیره کیش در ایران به تاشکند در ازبکستان منتقل کرد، امروز جلسه کمیته فنی مچ اندازی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون تشکیل شد.

بعد از بحث و بررسی در خصوص تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای گیری در رابطه با اعزام یا عدم اعزام تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان به صورت مخفی صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران(نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.

تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

مقرر شد فدراسیون و کمیته مچ اندازی تمرکز خودشان را روی برگزاری باشکوه مسابقات بین المللی مستریونیورس ۲۰۲۴ ایران و حضور حداکثری ورزشکاران داخلی و خارجی و همچنین اعزام تیم پرقدرت به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ مولداوی بگذارند.

از سوی دیگر فدراسیون بدنسازی جهت دلجویی از ورزشکاران منتخب کمیته فنی جهت شرکت در مسابقات آسیایی، شرایط را برای حضور ورزشکاران در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام زنده یاد یزدان‌راد (مستریونیورس ایران) در خردادماه سال جاری مهیا خواهد کرد.

 
 

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور