Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر؛ بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ایی که با مسئولان مجتمع‌های گردشگری و هم چنین تأسیسات گردشگری استان در سالن امام جواد علیه السلام استانداری قم برگزار شد بیان کرد: گردشگری قم به دلیل اینکه طول مدت بحران کرونا در قم بیشتر از استان‌های دیگر بود و اینکه قم یک شهر گردشگر پذیر است خسارت آن بیشتر نمود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهدید کرونا بسیاری از فرصت‌ها را از ما گرفت اما می‌توان از این تهدید و بحران فرصت سازی کرد ما در امر بیمارستان سازی از بحران کرونا استفاده و در افزایش زیرساخت‌های بیمارستانی هم برای استفاده از بیماران کرونایی و هم گردشگران سلامت استفاده کردیم.

سرمست با اشاره به ظرفیت‌های مهم بخش‌های گردشگری در قم عنوان کرد: بخش گردشگری در قم ظرفیت‌های بالایی دارد قم تنها یک شهر زائر پذیر نیست بلکه در قم ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری تاریخی، علمی و سلامت و هم چنین طبیعی وجود دارد شاید بسیاری از قمی‌ها هم از این ظرفیت‌ها اطلاع نداشته باشند و برای دیگر استان‌ها هم شاید قم به یک شهر کویری شهرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته برای کاهش آسیب در بخش کرونا جوابگوی آسیب وارد شده به این بخش نیست بیان کرد: شاید در جذب اعتبارات و تسهیلات در زمینه گردشگری و بخش‌هایی که آسیب دیده در کشور رتبه خوبی داریم ولی این تسهیلات با توجه به حجم آسیبی که به بخش گردشگری و فعالان آن وارد است جوابگو نیست باید برای شرایط پسا کرونا خود را با تنوع پذیری در خدمات و نوآوری آماده کنیم.

استاندار قم به همکاری خوب فعالان گردشگری در بحران کرونا و کمک‌های خیرخواهانه آنان گفت: فعالان گردشگری با توجه به اینکه خود از بحران کرونا بیشترین آسیب را دیده بودند و واحدهای آنها کاملاً تعطیل بود در بحران کرونا به فعالیت‌های خیرخواهانه داشتند که قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ در پایان جلسه از فعالان گردشگری و دست‌اندرکاران مجتمع‌های گردشگری با اهدای لوح تقدیری از آنها تقدیر شد.

کد خبر 5329824

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری قم بهرام سرمست استانداری قم ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی گرگان ایلام عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی بحران کرونا ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هما خورشیدی با اعلام این خبر گفت: دوره صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری و دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری از سری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان صنعت گردشگری، امروز و فردا در یزد برگزار می‌شود.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان با محوریت این اداره‌کل و توسط مؤسسات آموزشی خدمات گردشگری و باهدف آشنایی با مباحث روز صنعت گردشگری برای شاغلان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود و در پایان برای هر کدام از شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود.
وی، ضمن اشاره به اهمیت آموزش و بازآموزی فعالان صنعت گردشگری گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین بخش‌های تاثیرگذار در حوزه گردشگری است که با حمایت دفتر مطالعات و آموزش گردشگری کشور و به منظور ارتقای سطح شاغلان این صنعت زمینه اجرای دوره‌های توانمندسازی فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد