Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) بدون تردید یک گنجینه کم نظیر مذهبی، معنوی، فرهنگی و تاریخی و جاذبه گردشگری برای شهرستان تویسرکان است که سال‌هاست در انتظار توسعه است تا زمینه را برای تبدیل تویسرکان به یک قطب گردشگری مذهبی در منطقه آماده کند.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه برخورداری از بارگاه حبقوق نبی(ع) به عنوان یکی از پیامبران الهی یک ظرفیت ویژه و کم‌نظیر برای تبدیل تویسرکان به قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی در غرب کشور است اما در سال‌های گذشته و اخیر شاهد حرکت بسیار کند در روند اجرای طرح توسعه آن بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سال‌های متمادی است که مسئولان گذشته و وقت شهرستان، استان و حتی کشور از لزوم توسعه جامع این بارگاه سخن گفته‌اند اما در عمل تویسرکان هرگز نتوانسته از مزایای گردشگری این ظرفیت ویژه استفاده حداکثری بکند.

چند ماه پیش اما استاندار همدان به صراحت از ظرفیت بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) برای تبدیل شدن به یک مجموعه زیارتی و گردشگری بین‌المللی سخن گفت و خود وی و امام جمعه تویسرکان در ترکیب هیئت امنای جدید بارگاه این پیامبر الهی قرار گرفتند تا این حرکت برای پیشرفت طرح توسعه بارگاه نوید بخش باشد.

 امام جمعه تویسرکان نیز بارها بر ضرورت تبدیل تویسرکان به قطب گردشگری مذهبی با استفاده از ظرفیت کم نظیر بارگاه حبقوق نبی(ع) تأکید کرده و اعلام کرد که بهره‌وری حداکثری از ظرفیت این بارگاه می‌تواند موجب پویایی بیش از پیش اقتصاد تویسرکان نیز بشود.

 فرماندار تویسرکان نیز در اظهارات خود به آغاز طرح مطالعاتی برای اجرای طرح توسعه بارگاه حبقوق نبی(ع) اشاره کرد و گفت: هدف ما ایجاد یک مجموعه فرهنگی، مذهبی، تجاری و به نوعی سنتی در فضای باز بارگاه حضرت حبقوق نبی(ع) است.

 سید رسول حسینی اظهار داشت: برای پیشبرد این طرح از اعتبارات ملی و استانی نیز استفاده می شود و ساخت و سازهای جانبی در اطراف این بارگاه که علاوه بر ارزش فرهنگی و معنوی، ارزش تاریخی نیز دارد کاملاً کنترل می‌شود.

 مدیرکل اداره میراث فرهنگی همدان نیز معتقد است طرح مطالعاتی توسعه بارگاه حبقوق نبی(ع) و تصویب آن در مراحل پایانی است.

علی مالمیر بیان کرده که برای اجرای دقیق این طرح هم به کمک و همکاری دستگاه های اجرایی و مرتبط دولتی و هم ورود بخش خصوصی نیاز داریم.

 وی تصریح کرد که مجموعه تجاری بارگاه حبقوق نبی(ع) باید به گونه ای طراحی شود که با شان فرهنگی، مذهبی و تاریخی این بقعه همخوانی داشته باشد.

 حضرت حبقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که بیش از ۶۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) می‌زیسته و در آموزه های الهی خود، به رسالت و نبوت حضرت عیسی(ع) و بعثت حضرت محمد(ص) بشارت داده و آسمان‌ها را سرشار از نور تسبیح حضرت محمد(ص) و امت وی دانسته است.

انتهای پیام
خبرنگار ایسنا، وحید الوندی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تویسرکان استانی شهرستانها بارگاه حبقوق نبی ع قطب گردشگری مذهبی حضرت حبقوق نبی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ورزش صبحگاهی در شهر تویسرکان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان