Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیام هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه به مناسبت اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به شرح زیر صادر شده است:

به نام خداوند لوح و قلم

عشق و علاقه وصف‌ناپذیر انسان به تلفیق خط و زیبایی در میان تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف کاملاً مشهود است، آنچه که در دوران شکوفایی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به وقوع پیوست، منجر به پیدایش خوشنویسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخش بعدی این پیام آمده است: همچنین شیفتگی و اشتیاق نسبت به کتابت قرآن، موجب گشت هنرمندان تمام توانِ خود را برای هرچه زیباتر نوشتن آن به کار گیرند و اینگونه شد که این هنر جایگاهی قدسی و اعتقادی پیدا کرد و منزلت یافت.

در ادامه پیام استاندار قزوین آورده شده است: برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم که خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی دارد اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند، پس در هر اثر خوشنویسی سه ویژگی است: نگارش، متن و محتوا و زیبایی.

در قسمت بعدی این پیام آمده است: هنر خوشنویسی در معرفی و پاسداشت زبان و ادب فارسی نیز نقش مهمی ایفا نموده است و در این میان قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان خوشنویسی کشور بوده و شاگردان زیادی نیز نزد بزرگان و اساتید نامی آن، آموزش دیده و پرچم هنر خوشنویسی را در این خطه برافراشته‌اند و به حق این کهن دیار به عنوان "پایتخت خوشنویسی ایران" شناخته می شود. 

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: بزرگانی چون میرعماد حسنی، عمادالکتاب سیفی قزوینی، ملک محمد قزوینی، یحیی قزوینی و بسیاری دیگر از بزرگان خوشنویسی از این سرزمین هنرپرور برخاسته اند و امروز خرسندیم که میزبانیِ دوسالانه ملی خوشنویسی ایران را بر عهده داریم تا بتوانیم از دریچه ی این رویداد ملی، این هنر والا و فاخر را به رخ بکشیم.

استاندار قزوین در این پیام ادامه داده است: برای معرفی و تجلیل از هنرمندان خوشنویسی و حفظ و ارتقای این هنر ارزنده همت گماشته ایم تا در بستر این رویداد ملی در این مسیر گام های بلندی برداریم.

در پایان این پیام آمده است: ضمن تشکر از همه متولیان و عوامل و شرکت کنندگان و داوران این دوسالانه به ویژه انجمن خوشنویسان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، امیدواریم با حمایت های بیدریغ مسئولان ذیربط و استمرار دوسالانه خوشنویسی ، شاهد ارتقای کمی و کیفی آن در سال های آتی باشیم.

اختتامیه ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران فردا با حضور مسوولان کشوری و استانی در قزوین برگزار می شود.

قزوین به پایتخت خوشنویسی ایران معروف است و دوسالانه های خوشنویسی از جمله مهم ترین برنامه های فرهنگی مختص این استان به شمار می رود که به شکل کشوری برگزار می شود.

برچسب‌ها هدایت الله جمالی پور استانداری قزوین خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری قزوین خوشنویسی استانداری قزوین خوشنویسی خوشنویسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، برخی رسانه‌های اسرائیلی از جمله جروزالم پست و برخی از رسانه‌های فارسی زبان وابسته به آنها یعنی ایران اینترنشنال در خبری مدعی شدند که رامین یکتاپرست توسط اسرائیل کشته شده است. این رسانه‌ها او را نیروی وابسته به سپاه معرفی می‌کنند.

پیگیری خبرنگار ما از منابع مطلع حاکی است که این اخبار صرفاً یک دستاوردسازی خیالی برای رژیم تروریستی اسرائیل است و فردی به نام رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد.

رامین یکتاپرست یک فرد دوتابعیتی است که سابقه چندان مثبتی هم ندارد. همچنین برخی اطلاعات حاکی است که او در یک درگیری شخصی کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی و به ویژه فارسی‌زبان‌هایی مانند ایران اینترنشنال، پس از شکست این رژیم در عملیات تنبیهی وعده صادق، در چند نوبت سعی کرده‌اند دستاوردهای خیالی برای آنها بسازند.

رسانه‌های آلمانی هم پیش‌تر نوشته بودند که طبق ادعای پلیس آلمان، یکتاپرست در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب‌های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود.

کد خبر 848527 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست