Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های لیبی از جزئیات طرح خروج مزدوران و نظامیان خارجی از خاک لیبی پرده برداشتند که کمیته نظامی مشترک آن را تهیه کرده و قرار است در نشست بعدی خود این طرح را تصویب کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، گزارش‌های داخلی نشان می‌دهند که این طرح که توسط کمیته نظامی مشترک لیبی در نشست هشتم اکتبر تدوین شده شامل چهار مرحله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله نخست از این طرح که طی روزهای آینده در نشست این کمیته در لیبی تصویب می‌شود از این قرار است که هر طرفی ضمن تاکید بر حسن نیت و تمایل برای تخلیه لیبی از مزدوران، نیروهای خارجی را از نقاط تماس به نقطه مورد توافق دیگر در دو شهر مشخص منتقل کند.

مرحله دوم این است که ناظران بین‌المللی دعوت و با نظارت بین‌المللی وارد لیبی شوند و با همکاری ناظران داخلی طرح تخلیه تدریجی، متعادل و همزمان نیروهای خارجی را که در ژنو حاصل شده بود، اجرایی کنند.

مرحله سوم این است که ناظران تعداد واقعی نیروهای خارجی و مزدور در لیبی را رصد و آن را به درستی و به دور از ارزیابی‌ها مستند کنند.

مرحله چهارم هم خارج کردن تدریجی مزدوران از لیبی مطابق با نقشه زمانی مشخص است که هنوز جزئیات این مرحله منتشر نشده است.

این طرح در نشست اخیر کمیته نظامی مشترک در ۱۲ اکتبر با حضور ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در لیبی، یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور و تعدادی از مسوولان رسمی برخی کشورهای علاقه من به ثبات لیبی در انگلیس بررسی شد.

پیش از این خیری التمیمی، عضو کمیته نظامی مشترک لیبی گفته بود، کمیته ۵+۵ برای تصویب طرح انحلال شبه نظامیان مسلح، خلع سلاح آنها و اخراج مزدوران و نظامیان خارجی در لیبی نشست خواهد داشت.

توافقنامه ژنو که ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ به امضا رسید، بر تخلیه تمامی خطوط تماس از یگان‌های نظامی و گروه‌های مسلح همزمان با خروج همه نیروهای خارجی و مزدور از خاک کشور ظرف سه ماه پس از تاریخ امضای برقراری آتش بس تصریح دارد. این در حالی است که این مدت پایان یافته و هیچ نیرویی از لیبی خارج نشد و مکانیزمی برای خروج آنها تعیین نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبه نظامیان خارجی ليبي کمیته نظامی مشترک نیروهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه