Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@13:49:56 GMT

فیلم| پهپادی که چترهای نظامی را منسوخ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۷۵۰۴

فیلم| پهپادی که چترهای نظامی را منسوخ می‌کند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به  نقل از آی‌ای نوشت نیروهای نظامی نظامی اغلب برای دریافت غذا، مهمات و تجهیزات پزشکی به ارسال هوایی متکی هستند. با این حال، این محموله‌ها که با چتر برای آنها ارسال می‌شود اغلب به دلیل وزش باد و ساختار چترها، از سربازان دور می‌شوند و حتی گاهی اوقات به سمت جبهه دشمن می‌روند و در جای اشتباه به زمین می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون شرکتی به نام "بل"(Bell) از یک پهپاد نظامی جدید با پیشرانه الکتریکی برای ارسال تجهیزات و مواد غذایی طی مأموریت‌های نظامی به سربازان رونمایی کرده است که می‌تواند بدون نیاز به چتر نجات کار کند.

این هواپیمای بدون سرنشین که "APT" نام دارد، می‌تواند دو بسته استاندارد را حمل کند که هر کدام می‌توانند تا حدود ۲۲ کیلوگرم وزن داشته باشند و بسته به نیازهای ماموریت می‌تواند این بسته‌ها را در یک مکان یا در دو مکان جداگانه رها کند.

"مایک گودوین" مدیر فروش و استراتژی شرکت "بل" گفت: ویژگی این پهپاد یک تغییر برای ارتش است و با قابلیت رها کردن سریع و کارآمد منابع در مناطق معین در دوردست می‌تواند منابع ضروری را به محض نیاز تحویل دهد.

شرکت "بل" ادعا می‌کند که پهپاد "APT" تاکنون ۴۲۰ بار در ایستگاه هوایی "یوما" متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده در ایالت "جورجیا" و همچنین دیگر سایت‌ها پرواز کرده است. در حال حاضر این شرکت به دنبال این است که نشان دهد چگونه این پهپاد می‌تواند بسته‌ها را وقتی با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت در حرکت است، رها کند.

مزیت اصلی این پهپاد این است که به سادگی کالاهای مورد نیاز را به سرعت به محل مقرر می‌رساند و به سربازان اجازه می‌دهد فوراً مایحتاج را بدون نیاز به صبر برای فرود هواپیما یا عدم اطمینان از محل فرود بسته‌ها با چتر، دریافت کنند. این ویژگی به پهپاد اجازه می‌دهد تا با به حداقل رساندن زمان پرواز، افزایش برد و زمان کلی ماموریت خود، انرژی باتری خود را به خوبی حفظ کند.

همچنین این به نوبه خود به این معنی است که نیروهای پیاده نظام می‌توانند با به حداقل رساندن حمل و نقل تجهیزات، به خوبی پنهان بمانند.

کد خبر 632613 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) دفاعی تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌ پهپادهای ایرانی و ترک در جنگ اوکراین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 14 شبکه عربی-انگلیسی اسکای نیوز عربی به بررسی پهپادهایی که در جنگ اوکراین از سوی دو طرف در حال استفاده هستند پرداخته و به رقابت پهپاد شاهد و پهپاد بیرق دار در این جنگ تمام عیار پرداخته است. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رقابت‌ پهپادهای ایرانی و ترک در جنگ اوکراین
  • ایران در این پایگاه مخفی برای حزب الله لبنان پهپاد می سازد؟ | جزئیات ادعای تلگراف
  • حزب‌الله: گنبد آهنین را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست بر اثر حمله پهپادی حزب الله
  • تصاویری متفاوت از فیلمبرداری و مانور پهپاد تهاجمی روی سطح آب | جست و جو ، یافتن هدف و حمله را ببینید
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • (ویدئو) تانک ضد پهپاد در جنگ اوکراین
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!