Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:57:50 GMT

مقایسه مینی کوپر S و مزدا 3 توربو + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۸۳۹۷

مقایسه مینی کوپر S و مزدا 3 توربو + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروهای سدان در کنار خودروهای 2 درب و شاسی بلند، طرفداران خاص خود را دارد و بسیاری از افراد به دنبال خرید این دست از خودروها هستند. از جمله خودروهای مدرن و جذاب بازار 2 خودرو مینی کوپر و مزدا 3 توربو است که در این گزارش قصد بررسی آنها را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مینی کوپر، یکی از معدود اتومبیل‌هایی است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است و نه تنها جوانان بلکه افرادی که به  دنبال یک خودرو خانوادگی هستند، از آن استقبال می کنند. اما این تنها خودرو مورد استقبال نیست و مزدا  ۳ نیز دیگر خودرو خانوادگی و البته جوان پسندانه است.

 این 2 خودرو در عین ظاهر زیبایی که دارد، کاملاً کاربردی هستند و از قدرت کافی نیز برخوردارند و طبق گزارشاتی که منتشر شده رانندگان از آنها راضی هستند. 

کوپر S: کوپر را می توان یکی از خاص ترین خودروهایی دانست که تولید شده و طرفدان خاصی نیز دارد. این خودرو  به دلیل تغییراتی که در طی سال ها داشته، اکنون از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی بهتر شده است و اولین تغییر را می توان در جلو پنجره نمادین دید. این خودرو در تمام زوایا خاص به نظر می رسد و با رنگ های بسیار خاصی عرضه می شود که از جمله آنها می توان به آبی روشن با سقف سفید اشاره کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.  چراغ‌های جلو اکنون در این خودرو یادآور نسل اول مینی مدرن است.

 

    مزدا ۳ توربو: مزدا ۳ در مقایسه با رقیبی که دارد، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. مزدا ۳ یکی از زیبا‌ترین خودروهای بازار است که این به دلیل تناسب در طراحی تمام قطعات به کار رفته در آن است. این خودرو را می توان جزو هاچ بک‌های محبوبی همچون فولکس واگن گلف GTI و هوندا سیویک Si دانست که با آنها رقابت می کند. همچنین این خودرو  محصولاتی همچون بی ام و سری ۲ گرن کوپه و مرسدس بنز A کلاس را نیز به چالش می‌کشد. 

کوپر S: فرمانی که برای این خودرو در نظر گرفته اند، مانند فرمان بی ام و های اسپرت‌ است که دارای مجموعه ای از ابزارهای غیر متعارف دیجیتال و آنالوگ است. این خودرو دارای صفحه نمایشی بیضی مانند در مرکز داشبورد است که به امکانات آنالوگی دارد. در عصری که تمام امکانات لمسی هستند، این خودرو دارای سوئیچ هایی است که  روح جدیدی در این خودرو دمیده است.

 

    نکته حائز اهمیت در طراحی این خودرو این است که  تنظیم صندلی ها کاملا الکتریکی است و مورد پسند بسیاری قرار گرفته است. متأسفانه در مورد فضای پای عقب باید گفت که بسیار تنگ است و گویی نشستن در آنجا را غیرممکن کرده است.

مزدا ۳ توربو: این خودرو محبوب در مقایسه با مدل قبلی خود تغییراتی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به اگزوز‌های بزرگتر، مونروف برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی شکل مشکی رنگ و روکش آینه‌های جانبی مشکی براق، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، آنتن کوسه‌ای، چراغ‌های LED و نشان توربو بر روی صندوق عقب اشاره کرد.

کوپر S: برای توصیف کوپر S باید گفت این خودرو اکنون با یک موتور چهار لیتری توربو ۲.۰ لیتری ارائه می شود که می تواند ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۷ پوند فوت گشتاور تولید کند. این خودرو از نظر اندازه کمی سبک تر از مزدا 3 است که این موضوع در نحوه عملکرد این دو خودرو تفاوت ایجاد می‌کند. کوپر S با گیربکس دستی در دسترس است. سیستم تعلیق در آن خیلی سفت است، اما نقطه ضعف برای آن به شمار نمی آید. 

     

مزدا ۳ توربو: این موتور این موتور با همان موتور ۲.۵ لیتری توربو CX-۳۰ عرضه می‌شود.  در صورت استفاده از سوخت معمولی، قدرت خروجی در هر 2 خودرو یکسان است، ۲۲۸ اسب بخار و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند، اما می تواند تا ۲۵۰ اسب بخار و ۳۲۰ پوند فوت گشتاور برسد. این خودرو در شهر عملکرد فوق العاده ای دارد. تمام امکانات به خوبی کنترل می شوند و سیستم تعلیق فوق العادهی برای حفظ تعادل تنظیم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مزدا ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • پیروزی رم در مینی‌بازی سری آ با حضور فیکس سردار
  • مقایسه مرسدس بنز ایی کیو اس 2024 و 2025 (عکس)
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان