Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر کاراته استان جز 10 هیأت برتر کشور است و خوشبختانه جایگاه کاراته چه از نظر همگانی و چه قهرمانی نسبت به گذشته روبه توسعه است.

وی افزود: کسب سکو در کمیته‌های فدراسیون و عضویت دو تن از اعضای هیأت در کمیته آموزش و شورای راهبردی کاراتای فدراسیون و بیشتر شدن این سکوها به توسعه سریع‌تر کاراته استان کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس هیات کاراته کردستان، هدف هیأت ارتقاء جایگاه کاراته استان در کشور است و این مهم حمایت‌های همه جانبه مسئولین را می‌طلبد.

چراغی تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های چند سال اخیر اداره کل ورزش و جوانان و استانداری کردستان شرایط تیم‌ها و ورزشکاران نسبت به قبل بهتر شده است.

وی تصریح کرد: کمک‌های بخش دولتی محدود است و نیاز به حمایت‌های مالی بخش خصوصی بسیار مهم است که متاسفانه اکنون بسیار ضعیف و کم‌رنگ است.

چراغی گفت: در اواخر سال 98 که با شیوع ویروس کرونا مسابقات استانی و اردوها تعطیل شد، بلافاصله با تصمیم اعضای هیأت و کمیته‌ها تصمیم به برگزاری مسابقات کاراته در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری گرفته شد.

وی افزود: در فروردین 99 طی فراخوانی مقدمات برگزاری مسابقات انجام گرفت که با استقبال خوبی انجام شد و از استان‌های دیگر و کشورهای سوریه و عراق نیز متقاضی داشتیم و با موافقت فدراسیون این مسابقات در سطح بین‌المللی برگزار شد.

چراغی ادامه داد: اردوهای تیم دختران و پسران استان با کسب مجوزهای لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا در فواصل مشخص برگزار شد تا آمادگی کاراته کارها برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ  کشوری حفظ شود.

به گفته این مسئول، 5 نفر از دختران و 4 نفر از پسران در اوایل سال 99 به اردوی تیم ملی دعوت شدند و سایر مسابقات نیز به صورت مجازی بوده که جهت ایجاد انگیزه و تحرک در ورزشکاران برگزار می‌شد.

چراغی بزرگترین و مهمترین مشکل هیأت‌های ورزشی و ورزشکاران را عدم حمایت بخش‌های خصوصی از ورزش و تیم‌های ورزشی دانست که در نتیجه بیشترین بار مالی بر دوش اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی است. 

چراغی اضافه کرد: باوجود اینکه اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی هیچ مسئولیتی در قبال حضور در لیگ‌های کشوری ندارند اما در کردستان بیشترین حمایت از سوی این دو ارگان صورت می‌گیرد چراکه درغیر اینصورت ورزشکاران مستعد قهرمانی در استان نخواهند توانست کیفیت فنون خود را نشان دهند و گمنام باقی خواهند ماند.

به گفته وی، حضور در زمین‌های مسابقات بیشتر در سطح ملی می‌تواند نفرات تیم ملی را بسازد و به همین دلیل حمایت شرکت‌هایی چون بارز و پتروشیمی وسایر شرکت‌های خصوصی می‌تواند جوانان این استان را به سمت دنیایی سالم و ورزشی هدایت کند.

چراغی حضور پرقدرت در لیگ کشوری پسران و دختران، برپایی اردوهای تیم استان در شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای و پیاپی، اجرایی نمودن طرح استعدادیابی از میان کاراته‌‌کاهای مبتدی و رده‌های سنی پایه استان را از برنامه‌های آینده هیات کردستان برشمرد.

رئیس هیات کاراته کردستان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هیات می‌توان به تلاش برای کسب سکوهای کشوری از میان مربیان و چهره‌های توانمند و فعال کاراته استان، کسب تعداد سکوهای بیشتر قهرمانی در سطح ملی و کسب سکوهای قهرمانی آسیایی، بین‌المللی و جهانی اشاره کرد.

چراغی گفت: مردم استان کردستان به رشته کاراته علاقه‌مند بوده و طرفداران این رشته از تمام اقشار جامعه و از تمامی رده‌های سنی هستند و می‌توان گفت کاراته رشته‌ای است که محدودیتی برای جذب اقشار مختلف در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۰

منبع: فارس

کلیدواژه: کاراته ورزش جوانان کاراته کردستان کاراته استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باز گرداندن بدمینتون زنجان به دوران اوج خود، یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این هیأت در سال‌جاری به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد حضور پررنگ‌تر بدمینتون زنجان در رویدادهای مختلف ملی نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بدمینتون یکی از رشته‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و با همین پتانسیل قادر خواهیم بود امسال به یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار استان تبدیل شویم، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، بنا داریم در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی حضور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اهتمام به رده‌های سنی آقایان و بانوان جزو اولویت‌های این هیأت برای مسابقات داخلی و برون‌مرزی خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه بدمینتون داریم، قادر خواهیم بود میزبانی شایسته برای اردوهای تیم‌ملی و سایر رویدادهای داخلی و بین‌المللی باشیم که این خود زمینه توسعه بدمینتون زنجان را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان در ادامه از برگزاری اردوی تیم‌ملی پسران زیر ۱۵ سال در فروردین‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردو را به عنوان اولین میزبانی بدمینتون زنجان از یک رویداد ملی به فال نیک گرفته و تلاش داریم با تداوم این روند، بدمینتون زنجان به روزهای اوج خود نزدیک کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌های خود نیاز مبرم به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داریم، تصریح کرد: حمایت از بدمینتون زنجان می‌توان منجر به حضور نمایندگان بدمینتون استان در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشوری همانند سال‌های گذشته باشد.

کد خبر 6089586

دیگر خبرها

  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل به پایان رسید
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان