Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعاون روستایی با کارشناسی مجدد، قیمت زرشک را در راستای حمایت از کشاورزان استان، افزایش دهد.

حمید ملانوری، یکشنبه شب ۲۵ مهر در جلسه برنامه ریزی خرید حمایتی محصولات کشاورزی زرشک و زعفران استان اظهار کرد: این بازنگری قیمت و کارشناسی مجدد باید به گونه‌ای باشد که کشاورزان ما حاصل دسترنج خود را به معنای واقعی به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی ادامه داد: با توجه به اهمیت محصولات زرشک و زعفران و دغدغه‌ها و نگرانی‌های کشاورزان در بحث تولید و بازار فروش، جلسات متعددی برگزار شده و پیگیری‌هایی نیز در سطح استانی و ملی صورت گرفت.

به گفته وی؛ این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی برگزار شد تا درخصوص خرید محصولات زرشک و زعفران کشاورزان که به فصل برداشت آن‌ها رسیده‌ایم، تصمیم گیری شود.

استاندار تصریح کرد: تعاون روستایی که متولی خرید زرشک  است، مراکزی را در مناطق مختلف تعبیه کرده و در حال تحویل گرفتن زرشک کشاورزان است؛ در این جلسه درخصوص تأمین زمین در حریم و محدوده روستاها برای احداث بارگاه‌های زرشک، توجه به صنعتی شدن روند فرآوری، راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و... نیز تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفت، توجه به تولید محصول با برداشتن گام‌های اساسی در قالب افزایش سطح زیر کشت و برداشت در واحد سطح بود که هدف از این اقدام، حاصل شدن عواید بیشتر برای کشاورزان است.

استاندار به کشاورزان توصیه کرد: با مراجعه به مراکز خرید تعاونی روستایی نسبت به فروش محصول زرشک خود اقدام کنند.

ملانوری گفت: بخش خصوصی که به جهت صادرات، تمایل به خرید زرشک کشاورزان دارند، از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند و برای افرادی که به منظور تأمین بازارهای داخلی نسبت به خرید زرشک اقدام می‌کنند نیز از محل منابع بانکی، سرمایه در گردش درنظر گرفته شد.

استاندار با تأکید بر اینکه زرشک محصولی منحصر به فرد است، اظهار کرد: آینده زرشک استان، مدیریت صحیح علمی و فنی نیاز دارد و قیمت گذاری و برنامه ریزی برای فروش زرشک باید در داخل استان صورت گیرد و هیچ کس نباید در خارج از این منطقه برای زرشک تصمیم گیری کند.

وی از توجه دولت به محصول زعفران گفت و تصریح کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای خرید زعفران کشاورزان درنظر گرفته شده که از طریق صندوق حمایت بخش کشاورزی توزیع خواهد گشت.

محصولات آماده رقابت در بازار جهانی می‌شوند

به گفته وی؛ صندوق حمایت بخش کشاورزی مراکزی را در ۵ نقطه استان برای خرید زعفران درنظر گرفته است؛ خرید زعفران از ابتدای آبان ماه آغاز می‌شود و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت.

ملانوری با تأکید بر اینکه قیمت گذاری خوبی برای زعفران صورت گرفته، اظهار کرد: بر اساس کیفیت و نوع محصول از  ۱۱ میلیون تا ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر کیلو زعفران تعیین شده است.

به گفته وی؛ وجه تمام شده ۵ روز بعد از تحویل زعفران به کشاورزان پرداخت می‌شود و توصیه ما به کشاورزان این است که با دقت نظر نسبت به تولید محصولی کیفی و عاری از بار میکروبی اقدام کنیم که قابلیت رقابت در بازار جهانی را داشته باشد.

استاندار از برنامه استان برای راه اندازی تعاونی تولید کنندگان محصولات کشاورزی گفت و اظهار کرد: این تعاونی به زودی سهام خود را عرضه خواهد کرد و توصیه ما به کشاورزان و تولید کنندگان زرشک، زعفران و عناب این است که سهامدار این تعاونی شوند.

وی بیان کرد: این تعاونی در قالب اقدامات تخصصی و فنی با ورود به تمام مراحل کاشت، داشت، برداشت، فرآوری و فروش محصولات کشاورزی ارزش افزوده ایجاد کرده و عواید بیشتری را نصیب کشاورزان می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زرشك بازار جهاني محصولات كشاورزي زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران