Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از دانشمندان بین‌المللی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند تا سال ۲۵۰۰ پدیده گرمایش جهانی، آمازون را بایر و سبب گرمسیری شدن ایالت‌های غرب میانه آمریکا و بیش از حد گرم شدن هند می‌شود به گونه‌ای که نمی‌توان در آن مکان زندگی کرد و تنها راه چاره این است که کاهش قابل توجهی در انتشار دی اکسید کربن رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش ایسنا و به نقل از تی ای، این مطالعه با استفاده از پیش‌بینی‌های مدل آب و هوایی جهانی انجام شده است. این پیش بینی‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های وابسته به زمان غلظت گازهای گلخانه‌ای اتمسفر در سه سناریو کاهش کم، متوسط و زیاد تا سال ۲۵۰۰ انجام شده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که تا آن سال زمین برای انسان بیگانه خواهد شد.   "کریستوفر لیون"(Christopher Lyon) محقق مقطع فوق دکتری دانشگاه مک گیل کانادا گفت: این پیش‌بینی‌ها به تحول فاحش تغییرات آب و هوایی در مقیاس‌های طولانی مدت اشاره دارد.   در سناریوهای کاهش گازهای گلخانه‌ای کم و متوسط، پوشش گیاهی و بهترین مناطق کشت محصول ممکن است به سمت قطب‌ها تغییر جهت دهد. تعداد زمین‌های قابل کشت نیز کاهش می‌یابد. مکان‌هایی دارای اکوسیستم غنی و متنوع مانند حوضه آمازون نیز ممکن است خشک و بی‌حاصل شوند. علاوه بر این مدل یاد شده نشان می‌دهد که میزان استرس گرمایی برای انسان‌های ساکن مناطق پرجمعیت گرمسیری نیز به میزان کشنده خواهد رسید.     حتی در سناریوهای کاهش متوسط، سطح دریا به دلیل انبساط و حضور آب‌های مخلوط در اقیانوس‌های گرم، همچنان بالا خواهد رفت.   دانشمندان می‌گویند، اگرچه در بسیاری از گزارش‌های مبتنی بر تحقیقات علمی در مورد تاثیرات طولانی مدت گرمایش جهانی(مانند افزایش سطح گازهای گلخانه ای، دما و سطح دریا)صحبت می‌شود اما اکثر این مطالعات درباره تحولی که پس از سال ۲۱۰۰ در زمین رخ خواهد داد، چیزی نمی‌گویند. برای درک کامل و برنامه‌ریزی برای تغییرات آب و هوایی تحت هر سناریویی، محققان و سیاست‌گذاران باید به سال‌های پس از سال ۲۱۰۰ نیز توجه کنند.   لیون گفت: توافق پاریس، سازمان ملل متحد و گزارش‌های ارزیابی علمی هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم همه به ما نشان می‌دهند که برای رسیدن به اهداف‌مان باید قبل از سال ۲۱۰۰ چه کاری انجام دهیم و اگر تا آن سال کاری نکنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اما این معیار(۲۱۰۰) که بیش از ۳۰ سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد، کوته بینانه است زیرا افرادی که اخیرا متولد شده‌اند تا سال ۲۱۰۰ در دهه ۷۰ سالگی خواهند بود.    توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم(UNFCCC) در رابطه با کاستن انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گازهای گلخانه ای پیش بینی ها سال ۲۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمام اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، مرتضی باغبانی اظهار کرد: در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک (محدوده و حریم شهر) بیش از ۲۸۴ هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

کد خبر 751042

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)