Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@09:55:27 GMT

قیمت طلا صعود کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۱۱۰

قیمت طلا صعود کرد

به گزارش رویترز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته است،  قیمت طلا امروز به میزان جزئی افزایش داشت و برخی از کاهش قابل توجه جلسه قبل را جبران کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۷ درصد کاهش به ۱۷۶۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز اندکی کاهش داشت و موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد. سوددهی اوراق قرضه روز جمعه گذشته و پس از انتشار آمارهایی از رشد غیرمنتظره خرده فروشی در آمریکا شاهد رشد قابل توجهی بود.

عامل دیگری که به سود طلا تمام شده افت ۰.۶ درصدی ارزش دلار نسبت به رقم های بالای ثبت شده در هفته گذشته بوده است. سرمایه گذاران معتقدند هرچند نرخ بالای تورم ممکن است فدرال رزرو را به سمت افزایش زودهنگام نرخ بهره سوق دهد، اما بانک های مرکزی دیگر جهان همچنان عجله زیادی به انقباضی کردن سیاست پولی ندارند.

رئیس بانک مرکزی انگلیس روز یکشنبه این سیگنال را به بازار ارسال کرد که این بانک در حال آماده کردن خود برای افزایش نرخ بهره است.

در وضعیت افزایش نرخ تورم طلا همواره محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره موجب رشد سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

در همین حال حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه شاهد ۰.۳ درصد کاهش بود و به ۹۸۰.۱ رسید.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1564836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا افزایش قیمت کاهش قیمت ها سوددهی اوراق قرضه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت