Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب:

 
بسم الله الرحمن الرحیم

ولاتکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ماجاءهم البینات

ضرورت وحدت امت و انسجام میان پیروان دین حنیف اسلام برمبنای عقل و نقل،آنچنان عیان است که حاجت به هیچ بیانی ندارد.لکن  بر اساس نص قرآنی که در صدر کلام قرائت شد،برخی افراد و جریانها درون جامعه اسلامی وجود دارند که علیرغم اینهمه بینه و دلیل روشن مبنی بر لزوم وحدت امت مسلمان،بازهم در مقام نظر و عرصه عمل بر طبل تفرقه می کوبند و در مسیر تحقق وعده شیطانی که ان یوقع بینکم العداوه و البغضاء گام بر می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چالش اساسی امروز دنیای اسلام اینست که گروهی با نام دین و با بهره جستن از ابزارهای دینی،در صدد ایجاد تشنج در بلاد اسلامی و ریختن خون پیروان مذاهب اسلامی هستند و به این واسطه چهره ای خشن و ناصواب از این دین رحمانی به جهانیان عرضه می کنند.

جهل و عدم آگاهی،تعصب بی جا و منیت و خودبرتربینی عده ای از مسلمانان،صحنه ای دور از عقل و اخلاق در این پهنه،ترسیم نموده است که نمودش را در انفجار و تخریب حتی اماکنی مانند مساجد مشاهده می کنیم.

آن هنگام که مسلمانان با پیروان سایر ادیان دعوت به گفتگو حول یک محور مشترک شده اند(تعالو الی کلمه سواء بیننا و بینکم)،آیا میان خودشان از هر مذهب و گروهی باشند محورهای مشترک فراوان اخلاقی و فقهی و کلامی ندارند که اینگونه سراغ تفرقه می روند.

آگاه باشید که عموم و توده  مردم قرنهاست در بلاد مختلف اسلامی در صلح و صفا با هم زندگی میکنند اما مع الاسف برخی عالمان دینی و سیاسیون هستند که با گفتار و رفتار خود،جو متشنج غیر اخلاقی و خلاف عقلانیت را به نمایش گذارده اند.

آنچه امروز در بخشی از جهان اسلام با نام داعش و طالبان و... عرض اندام می نمایند نمایش جهالت و خشونت دینی است که بیش از پیش علما و نخبگان مسلمان را متعهد می نماید تا به وظیفه ذاتی خود که ایجاد پیوند میان مردم است،عمل نمایند که به فرموده امام علی،عالمی خدایی است که عامل پیوند میان مردم باشد.

یکی از ایامی که همه ما باید قویتر و متقن تر و استوارتر از گذشته در مسیر تحقق امت واحده مد نظر قرآن(کان الناس امه واحده) گام برداریم همین هفته وحدت است که اساس و پیشینه ای محکم دارد و باید از آن نهایت بهره را برای یکپارچه ساختن امت مسلمان با وجود اختلافات ببریم.

آنچه مذموم است تفرقه است نه اختلاف که اختلافات موجود می تواند باعث پیشرفت و تعالی شود.اختلاف نباید به تفرقه تبدیل گردد که آن اول و آخر  بدبختی و هلاکت امت و جامعه اسلامی خواهد شد.

امت اسلامی و گروههای مسلمان هوشیار باشند که عامل اجرای دسیسه های دشمنان نباشند که این دشمنان نه میخواهند که شیعه وجود داشته باشد و نه اهل سنت و یقینا انسجام و وحدت میان شیعه و سنی خار چشم آنان است که اینگونه در صدد تخریب آن هستند.

از این فرصت بهره برده و به روح همه منادیان و طلایه داران وحدت اسلامی از آغاز تا امروز که در این مسیر گامهای موثری برداشته اند درود می فرستم و از خدای متعال توفیق روز افزون بزرگان اهل دین و خرد را خواهانم.

به قلم: محمد نخی

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

کد خبر 6092731

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس