Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، در این جلسه رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح بررسی حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی با اشاره به سابقه ارائه این طرح در مجلس گفت: پس از آنکه مجلس رأی به بررسی این طرح در کمیسیون مشترک داد با پیگیری هیئت رئیسه مجلس، ترکیب کمیسیون مشخص شد و اعضای منتخب از ۱۰ کمیسیون تخصصی مجلس برای حضور در این کمیسیون مشترک معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: بر این اساس ۲ نماینده از کمیسون اقتصادی، ۳ نماینده از کمیسیون قضائی و حقوقی، ۲ نماینده از کمیسیون برنامه و بودجه، ۴ نماینده از کمیسیون صنایع، ۴ نماینده از کمیسیون فرهنگی، ۲ نماینده از کمیسیون آموزش و تحقیقات، یک نماینده از کمیسیون اجتماعی، ۲ نماینده از کمیسیون ویژه جهش تولید، ۳ نماینده از کمیسیون امنیت ملی و ۲ نماینده از کمیسیون شوراها در این کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت. 

تقی‌پور افزود: مقرر شده است که جلسات این کمیسیون با حضور این ۲۵ عضو برای بررسی طرح انجام شود. 

قالیباف : جلسات کمیسیون ویژه صیانت از کاربران فضای مجازی علنی خواهد بود

آقاتهرانی: به دلیل طرح صیانت در یک روز ۲۰ هزار فحش به من داده شد

وی با بیان اینکه نحوه اداره جلسات هفته گذشته پس از انتخاب اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون با حضور نایب رئیس مجلس مورد توافق قرار گرفت ادامه داد: مقرر شد مطابق با آئین نامه داخلی کمیسیون که در جلسه آینده ارائه می‌شود، نحوه اداره این کمیسیون مشخص شود. 

رئیس کمیسیون مشترک طرح بررسی حمایت از حقوق کاربران گفت: جلسات بعدی کمیسیون با رأی گیری اعضا از نماینده دائمی دستگاه‌ها برای حضور در این جلسه و سایر مدعوین دعوت خواهد شد. 

وی ادامه داد: جلسه آینده این کمیسیون روز سه شنبه هفته جاری در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود و پس از آن نیز از هفته آینده کمیسیون مشترک در ۲ نوبت دوشنبه صبح و سه شنبه بعدازظهر هر هفته تشکیل جلسه خواهد داد. 

در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در خصوص ضرورت بررسی این طرح مطابق با آئین نامه داخلی اداره کمیسیون‌های تخصصی و اعلام نظرات موافقین و مخالفین طرح، لزوم حضور نماینده دائمی دولت و بویژه وزارت ارتباطات، شفاف‌سازی برگزاری جلسات با حضور رسانه‌ها، شنیدن نظرات تشکل‌ها و نخبگان در راستای پاسخ به ابهامات مرتبط با این طرح و رفع نگرانی مردم تاکید کردند. 

در این جلسه همچنین عنوان شد که طراحان این طرح به دنبال سالم‌سازی و به وجود آوردن فضای سالم در حوزه فضای مجازی هستند و به هیچ عنوان به دنبال محدودسازی نیستند. 

در این جلسه همچنین دبیر کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از نمایندگان خواست تا نظرات مردمی را در صورت امکان جمع آوری کرده و در جلسات بعدی عنوان کنند تا نگرانی‌ها از باب این طرح برطرف شود. در همین حال گفته شد که اشخاص حقیقی نیز می‌توانند نظرات خود را نسبت به متن پیش‌نویس این طرح ارائه دهند. 

در این جلسه همچنین مقرر شد: در جلسه بعدی کمیسیون مشترک، آئین نامه داخلی کمیسیون و نحوه اداره آن ارائه و پس از آن اعضا وارد رسیدگی به متن پیش‌نویس طرح شوند.

کد خبر 632655 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی چالش‌های فضای مجازی طرح صیانت از فضای مجازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی چالش های فضای مجازی طرح صیانت از فضای مجازی حمایت از حقوق کاربران ۲ نماینده از کمیسیون جلسه همچنین کمیسیون مشترک طرح فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آیین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آیین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.
اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعداد‌های ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی