Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:40:55 GMT

۳۳ اخطار زیست محیطی برای صنایع اردبیل صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۳۱۳

۳۳ اخطار زیست محیطی برای صنایع اردبیل صادر شد

به گزارش ایرنا، فاضل عبدی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: بر اساس بازدیدها، پایش‌ها و خوداظهاری‌های ارائه شده، علاوه بر اخطاریه‌های زیست محیطی بیش از هشت مورد شکایت کیفری در مراجع قضایی اردبیل علیه واحدهای تولیدی متخلف طرح شده است.

وی افزود: ۲۸۴ مرکز صنعتی، کارگاهی و خدماتی نیز در این مدت مورد پایش قرار گرفت که تعداد ۳۸ مورد از این واحد نسبت به ارائه خوداظهاری اقدام کردند و ۵۶ مورد نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد از سوی کارشناسان این اداره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی، تولیدی و شهرک‌های صنعتی پس از صدور مجوز بهره‌برداری از سوی کارشناسان پایش می‌شوند، بیان کرد: همچنین تعداد ۳۵ مورد نظارت و پایش پسماندهای بیمارستانی و رسیدگی به ۱۶ مورد شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف محیط زیست انجام شده است.

وی در ادامه از صدور ۳۳۳ فقره مجوز احداث، بهره‌برداری و توسعه در سال‌جاری خبر داد و گفت: ارائه آزمون خوداظهاری پساب و گازهای خروجی برخی از واحدهای مشمول بر اساس شیوه‌نامه‌های خوداظهاری و تعیین پارامتر نیز در این مدت بررسی شده است.

عبدی یادآور شد: در صورت مطابقت نداشتن با استانداردهای محیط زیست، در راستای رفع آلایندگی برای واحدهای متخلف اخطاریه‌های زیست محیطی صادر می‌شود و تا رفع معضل رسیدن به شاخص‌های استاندارد، پیگیری‌های لازم به‌عمل می‌آید.  

در حال حاضر حدود ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال در استان اردبیل وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل واحدهای آلاینده محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی