Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد که شکایت‌ها و اعتراضات علیه انتخابات پارلمانی تا فردا سه شنبه پذیرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد: شکایت‌ها و اعتراضات علیه انتخابات پارلمانی تا فردا سه شنبه پذیرفته می‌شود. بعد از آن به مدت هفت روز از سوی شورای کمیساریا و بعد به مدت ۱۰ روز از سوی هیئت قضایی بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره بین دریافت شکایت‌ها و بررسی و اعلام نتایج آن ۲۰ روز است.

این کمیسیون اعلام کرد: موعد اعلام اسامی نمایندگان پیروز در انتخابات که تعدادشان ۳۲۹ نماینده است بعد از بررسی کامل شکایت‌ها و تصویب نتایج قبل از ارائه به دادگاه فدرال خواهد بود.

عماد جمیل محسن، عضو تیم اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات گفت: تصمیمات هیئت قضایی برای کمیسیون الزام آور است. اگر این هیئت تصمیم گرفت که باید صندوق‌ها مجددا باز شده و بررسی شوند کمیسیون ملزم است آرای حوزه‌هایی که علیه آن شکایت صورت گرفته را مجددا بررسی کند.

وی تأکید کرد: نظارت بین المللی تا زمان تصویب کامل نتایج ادامه خواهد داشت. برخی شکایت‌ها درباره نتایج به عنوان تبلیغات یا نقض انتخاباتی است که این‌ها مسائلی فنی و اجرایی است.

یکشنبه خبرنگار المیادین از آغاز برخی تحرکات مردمی در استان بصره در اعتراض به نتایج انتخابات خبر داد.

معترضان جاده الحسینیه در مسیر کرکوک بغداد و میدان عدن بغداد و مسیر بابل محمودیه را بستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق شکایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد

دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت نیکاراگوئه مبنی بر توقف فوری سلاح از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی را نپذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه با شکایت نیکاراگوئه مبنی بر اینکه عرضه سلاح آلمان به رژیم صهیونیستی مشارکت در «نسل‌کشی» است، رد کرد. 

نیکاراگوئه به عنوانی شاکی، آلمان را متهم کرده است که با ارسال تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی و قطع کمک مالی به آنروا کنوانسیون نسل‌کشی را نقض کرده است.

نیکاراگوئه با هشدار در باره خطر نسل‌کشی در غزه، آلمان را به مباشرت در نقض کنوانسیون نسل کشی 1948 متهم کرده و از دادگاه خواسته بود دستوری صادر کند که برای جلوگیری از نقض آن در غزه تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وزارت خارجه آلمان با ادعای اینکه هیچکس بالاتر از قانون نیست، از حکم دادگاه استقبال کرد.

نیکاراگوئه آلمان را به همدستی با اسرائیل در نسل کشی در غزه محکوم کرد

در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی هم در دادگاه بین المللی دادگستری لاهه اسرائیل را به نسل کشی متهم کرده بود. این دادگاه سپس به اسرائیل دستور داد تا در عملیات نظامی خود در نوار غزه برای جلوگیری از نسل کشی، حفاظت از مردم فلسطین و امکان کمک های بشردوستانه هر کاری انجام دهد. درخواست فوری دیگر آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در مورد حمله نظامی قریب الوقوع این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه رد شد.

بر اساس اساسنامه خود، وظیفه دیوان بین المللی دادگستری حل و فصل مناقشات بین دولت ها تا حد امکان مسالمت آمیز است. قضاوت های این دادگاه معمولا الزام آور است. با این حال، قضات سازمان ملل قدرتی ندارند که یک کشور را مجبور به اجرای حکم کنند. اما آن ها می توانند از شورای امنیت سازمان ملل بخواهند که در این مورد اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟