Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:17:06 GMT

کتاب بیست‌قطعه سعید فرج‌پوری برای کمانچه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۹۶۲۲

کتاب بیست‌قطعه سعید فرج‌پوری برای کمانچه منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، موسسه فرهنگی - هنری ماهور کتاب «شوق دیدار: ۲۰ قطعه برای کمانچه» اثر سعید فرج‌پوری و گردآوری سهراب بحیرایی را در ۷۲ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرد.

این‌کتاب شامل بیست قطعه از فرج‌پوری است که عمدتاً در ۱۰ سال گذشته (۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰) ساخته شده و تعدادی از آنها هم در کنسرت‌ها و آلبوم‌های مختلف و صفحات شخصی در فضای مجازی اجرا و منتشر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرج‌پوری در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «همواره تلاشم بر این بوده، با توجه به نیاز هنرجویان کمانچه و کاستی هایی که در این زمینه وجود دارد، قطعاتی را انتخاب کنم که برای سطوح مختلف نوازندگی کمانچه قابل استفاده و از تنوع ریتم و ملودی برخوردار باشد. امیدوارم توانسته باشم گامی کوچک در راه اعتلای ساز کمانچه برداشته باشم.»

سعید فرج‌پوری یکی از چهره‌های شاخص موسیقی ایران با سازهای تخصصی کمانچه و ویولن است. تدریس نوازندگی در کانون چاووش، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، هنرستان‌های دختران و پسران، دانشگاه هنر، دانشگاه علمی کاربردی از جمله فعالیت‌های شاخص و ادامه‌دار این هنرمند است.

آهنگسازی برای خوانندگان مطرح ایرانی از جمله محمدرضا شجریان، سالار عقیلی و… نوازندگی در گروه‌های شیدا، عارف، آوا، دستان و شرکت در ضبط آثار بی‌شماری از آهنگسازان معاصر و اجرای کنسرت در مراکز فرهنگی و فستیوالی در اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا به همراه گروه‌های مختلف و صاحب نام موسیقی ایرانی از دیگر فعالیت‌های فرج‌پوری است. همچنین آثار دیگری از او نیز به صورت مکتوب ذیل عنوان «قطعاتی برای کمانچه» ارائه شده‌اند.

کد خبر 5330206 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات ماهور تازه های نشر موسیقی ایرانی معرفی کتاب رایزنی فرهنگی معرفی نشریات تازه های نشر ادبیات داستانی کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش انتشارات سوره مهر ترجمه ادبیات کودک و نوجوان رونمایی کتاب یاسر احمدوند حافظ شیرازی نقد کتاب فرج پوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنائی)، اول ۲ (استثنائی)، اول ۳ (استثنائی)، اول تکمیلی (استثنائی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. 

در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد