Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمد طلوعی مدیر کل تلفیق و تدوین تفریغ بودجه دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اینکه بزودی دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه ۹۹ استانی را به مجلس ارائه خواهد کرد، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ به صورت کلی تهیه شده است و بزودی این گزارش در دو بخش دستگاهی و استانی تدوین و به مجلس ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات کل کشور مانند هر سال گزارش تفریغ را در بخش‌های مختلف برای مجلس، دولت و سایر مراجع نظارتی ارسال خواهد کرد.

طلوعی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی براینکه بودجه سال ۱۴۰۱ براساس آمایش سرزمینی تنظیم خواهد شد، اظهار کرد: بودجه ریزی براساس آمایش سرزمینی موضوعی بسیار مهم است که می‌تواند ظرفیت های استانی را شناسایی و با توجه به آن اعتبار را تخصیص دهد، قطعا این نحوه بودجه‌ریزی بسیار تاثیرگذار است و می تواند در توسعه متوازن در کشور و ایجاد عدالت تاثیر بگذارد.

مدیر کل تلفیق و تدوین تفریغ بودجه دیوان محاسبات همچنین در خصوص گلایمندی برخی نمایندگان مجلس به عدم تخصیص بودجه های استانی در زمان مناسب و به میزان عادلانه بیان کرد: بررسی گزارش تفریغ بودجه استانی نیز می‌تواند در امر بودجه‌ریزی در سال آینده راهگشا باشد و براساس نیاز و نحوه هزینه کردها بودجه برای مسایل مهم استانی تخصیص پیدا کند اما از سوی دیگر نمایندگان مجلس باید به مسایل نگاه ملی داشته باشند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه تفریغ بودجه دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است