Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: تعداد تلفات حیات وحش منطقه حفاظت شده سالوک بر اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به ۲۱ راس کل و بز، قوچ و میش رسیده است.

پهلوان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی شبانه روز گذشته با پایش های مستمر لاشه چهار بزغاله وحشی پیدا و سوزانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لشگری معاون فنی اداره کل محیط زیست نیز طی چند روز گذشته در گفت و گو با ایسنا، یکی از مهمترین نیازهای این اداره کل برای کنترل بیماری طلوعون نشخوارکنندگان کوچک را علوفه مغذی دانست و توضیح داد: از آنجاییکه یکی از عواملی که سبب می شود تا بیماری چه در انسان و چه در حیوانات زود گسترش یابد، ضعف بدن است و خشکسالی موجب شد تا امسال جمعیت حیات وحش تغذیه مناسبی نداشته باشند در نتیجه در مقابل بیماری ها نیز ضعیف شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون لاشه های حیوانات تلف شده پیدا شده، حیواناتی بوده اند که یا بره بوده و یا بسیار لاغر بوده اند.

لشگری تصریح کرد: در همین راستا از استانداری درخواست شده تا اعتباری را برای تهیه علوفه مغذی منطقه در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

نظری مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این ارتباط در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: هر ساله این اداره کل اعتباری را برای مبارزه با آفات و بیماری ها دارد.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان برای تامین علوفه مغذی حیات وحش نامه های را ارسال کرده است، گفت: رقم تصویب شده برای تامین علوفه کم بوده است و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکاتبه شده تا میزان تخصیص اعتبار مورد نیاز را افزایش دهند.

نظری در پاسخ به این سوال که این اعتبار تا چه زمانی اختصاص خواهد یافت؟ اظهارکرد: با اختصاص اعتبار موافقت شده است و جذب آن بستگی به پیگیری های اداره کل محسط زیست استان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی پارک ملی سالوک علوفه طاعون نشخوارکنندگان کوچک حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی