Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@03:12:51 GMT

مرگ زنان بر اثر کرونا ۳ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۶۹۲

مدیرکل جمعیت و سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مرگ زنان بر اثر ابتلا به کرونا ۴۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته (۴۵ درصد)، سه درصد افزایش یافته است.

افزایش مرگ و میر زنان بر اثر ابتلا به کرونا به بی توجهی و کمتر رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی بر می‌گردد، با توجه به اینکه واکسیناسیون عمومی افزایش یافته، اما نباید افراد از رعایت اصول بهداشتی از جمله زدن ماسک، پرهیز از تجمات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. غفلت کنند.

وی اظهار داشت: واکسینه شدن در برابر کرونا، ۱۰ برابر از مرگ و میر جلوگیری می‌کند و در کنار آن باید دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر رعایت شود، عده‌ای تصور می‌کنند تزریق دو دز واکسن، باعث عدم ابتلا به کرونا می‌شود، در حالیکه این گونه نیست فقط جلوی بستری شدن بیماری را می‌گیرد.

برکاتی با بیان اینکه کرونا ضربه‌های زیادی به افراد بویژه زنان زد، ادامه داد: زنان محور سلامت خانواده هستند و کرونا باعث شد شئونات خانه تحت تاثیر قرار گرفته و بسیاری از زنان از کنش‌های اجتماعی و سیستم سلامت کمتر بهره بردند و باعث افزایش افسردگی، چاقی و بیماری‌های غیرواگیر در آنان شد.

برکاتی تصریح کرد: البته همچنان مردان بیشتر از زنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و وجود بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت بیشتر در مردان نسبت به زنان و همین طور رفتار‌های ناسالم مردان مانند بی تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات دیده می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین در زمان فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از زندگی بی تحرک و فعالیت بدنی کافی در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است و از سوی دیگر، فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد.

به گفته برکاتی، با توجه به آسیب‌هایی که کرونا به زنان و اعضای خانواده وارد کرد، باید بانوان به عنوان مدیر سلامت خانواده توجه اساسی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تغذیه و فعالیت فیزیکی خود و همسر و فرزندانشان داشته باشند تا بتوانیم در کنار واکسیناسیون از آغاز موج ششم کرونا جلوگیری کنیم.

/ایرنا

برچسب ها: کرونا ، زنان ، پزشکی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PP4

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا زنان پزشکی ابتلا به کرونا زنان بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال