Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@10:28:18 GMT

دستگیری ۷۸۶ سارق طی ۴۸ ساعت

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۷۳۶

رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی یک طرح مشترک در راستای مبارزه با سارقان انجام دادند که طی ۴۸ ساعت گذشته موفق به دستگیری ۷۸۶ سارق شدند و ۷۲۰ فقره سرقت منزل کشف شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در چهارمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: ما در حالی که مراسم مربوط هفته ناجا را طی می‌کردیم، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی ما شبانه روز در حال مبارزه با سارقان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو پلیس یک طرح مشترک در راستای مبارزه با سارقان را انجام دادند که طی ۴۸ ساعت گذشته با انجام ۳۲۰ عملیات هماهنگ علیه سارقین منازل موفق به دستگیری ۷۸۶ سارق شدند و ۷۲۰ فقره سرقت منزل کشف شد.

وی افزود: بیش از هزار فقره اموال مسروقه کشف شده است. ۳ کیلوگرم طلا، ۱۰۰ مورد ساعت ارزشمند، بیش از ۱۰۰ مورد موبایل، ۸۰ دستگاه تلویزیون، ۵۰ تخته قالیچه، ۴۰ تابلوی گران قیمت و… از موارد کشفیات در این طرح بود.

رحیمی بیان کرد: ارز و طلا بیشتر از دیگر اموال در کشفیات بوده است، ۱۰۷ باند منزل هم در این عملیات منهدم شد و بالغ بر ۶۳ درصد از افرادی که دستگیر شده اند که دارای سابقه قبلی سرقت بودند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ۲۱ مورد از سارقان حین سرقت دستگیر شدند و ۱۰ مورد درگیری مسلحانه بودند، همچنین ۳۰ نفر از مالخران عمده دستگیر شدند که بین آن‌ها طلافروش و فرش فروش بوده اند.

رحیمی گفت: رویکرد موضوع محور یک محور جدید در عملیات‌های ما بوده است، سارقانی که در تهران سرقت کنند در هرکجای کشور که بروند ما آن‌ها را دستگیر می‌کنیم. برچسب ها: پلیس آگاهی ، پایتخت ، مبارزه با سارقان ، سارقان ، اموال مسروقه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پلیس آگاهی پایتخت مبارزه با سارقان سارقان اموال مسروقه مبارزه با سارقان پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر آنان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها اتفاق می‌افتد، گفت:  معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت:  سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است.  از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت ، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاهای هشدار دهنده و ... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • سارقان در کمتر از سه ساعت در خدابنده دستگیر شدند
  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد