Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:24:27 GMT

«گز بلداجی» پس از چهارسال پیگیری ثبت جهانی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۱۳۴۳

«گز بلداجی» پس از چهارسال پیگیری ثبت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی گفت: پس از چهارسال پیگیری گز بلداجی ثبت جهانی شد و با دریافت این نشان جهانی علاوه بر افزایش تولید و صادرات این محصول هیچ تولیدی در جهان نمی‌تواند از برند بلداجی سوءاستفاده کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با ثبت برند،گسترش تجارت جهانی امکان‌پذیر و طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان مختلف در سراسر جهان با این برندها آشنا خواهند شد و ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می‌کند و از سوء استفاده طرح توسط تقلیدکنندگان جلوگیری به عمل می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ثبت برند هزینه‌های بازاریابی کمتر و در مقابل کسب سود بیشتر را به همراه خواهد داشت، افزود: ثبت برند و علامت‌های تجاری در صنعت برای افزایش اعتبار و وجهه تولید بسیار حائز اهمیت است و در واقع به غیر از همراه داشتن مزیت‌های رسمی برندهای مطرح موجود در بازار (مانند ایجاد تمایز و استفاده کاربری برای تبلیغات و بازاریابی) به عنوان فاکتوری برای طبقه‌بندی و تقسیم محصولات، بازاریابان، بازارها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رستمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید گز با کیفیت و به دست آوردن بازارهای داخلی و جهانی سال‌های قطب اول تولید گز در ایران و گز تولیدی شهر بلداجی این استان هم اکنون به‌عنوان معروف‌ترین گز ایران شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در سالیان اخیر تولیدکنندگان گز در شهر بلداجی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که افزایش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین این مشکلات است که کارگاه‌های تولید گز در چهارمحال و بختیاری را دچار مشکلات فراوان کرد و امروز به غیر از افزایش چند برابری قیمت مواداولیه، بیماری کرونا نیز خسارات فراوانی را به فعالان این عرصه وارد کرده است.

رستمی افزود: به طور میانگین سالانه ۴۰ تن گز معادل ۱۰۰ هزار بسته تولید می‌‎شد و به طور مشخص برای مصرف عید نوروز هزار و ۲۰۰ تن گز از سوی کارگاه‌های فعال در خوشه کسب و کار بلداجی روانه بازار می‌شد اما در شرایط فعلی که از یک سو متاثر از کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت تمام شده گز به واسطه افزایش قیمت مواد اولیه و شیوع ویروس بسیاری از کارگاه‌های کوچک، بزرگ، صنعتی و نیمه‌صنعتی شهر بلداجی با حداقل ظرفیت خود فعالند.

به گزارش فارس گز نام یکی از شیرینی‌های معروفی است که از ترکیب چند ماده مهم که مهمترین آن انگبین، سفیده تخم مرغ، مغز پسته و بادام است ساخته می‌شود.

«گز» از مجموعه شیرینی‌ها خشک و فرآورده‌های سنتی ایران به شمار می‌رود که تولید آن متعلق به دوره قاجاریه باست و در گذشته به عنوان کالای صادراتی به جهان عرضه شد.

نخستین کارگاه گزسازی در سال ۱۳۵۲ در بلداجی تاسیس شد و بلداجی، شیرین‌ترین شهر ایران با افزون بر 20 هزار نفر جمعیت، در فاصله 60 کیلومتری از شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: گز چهارمحال و بختیاری صنعت تجارت سجاد رستمی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گز بلداجی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری