Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در دیدار علمای اهل سنت که در آستانه هفته وحدت و با عنوان « تجدید میثاق با ولایت» برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ممکن است عَلَم‌های تفرقه بلند شود ولی نگاه علما باید به رهبری و دولتمردانی باشد که ندای وحدت و همدلی دارند.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره صف که خطاب به مسلمانان آمده است تا یار خدا باشند، افزود: هدف از طلبگی و آموختن آموزه های دینی برافراشتن پرچم دین است و نباید به غیر آن به دنبال هدف دیگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه طلاب و روحانیون کردستان اگرچه از نظر معیشتی مشکلات زیادی دارند، تاکید کرد: با این وجود، علمای این خطه آگاهانه قدم در این راه گذاشته‌اند و به دنبال کسب علم و تقوا بوده‌اند تا با یاری دین خدا برای جامعه اسلامی نفع داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه محبت، انسان دوستی و مهر به یکدیگر اساس وحدت اسلامی است، گفت: عاملان جنایت علیه مسلمانان، هربار در لباسی دست به قتل عام مسلمانان می زنند که گاهی در پوشش منافقان و گاهی هم در قالب داعش علیه امت اسلامی جنایت می کنند.

وی با بیان اینکه چنین جنایاتی حرکتی ضد انسانی است، اظهار داشت: اعمال جنایتکارانه ای که در جهان اسلام علیه مسلمانان صورت می گیرد از جمله اقدامات تروریستی افغانستان، با هیچ قاعده انسانی همخوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شکرگزاری و قدردانی از مسائلی است که با تقویت آن می‌توان اتحاد و انسجام را قوام داد و امروز اگرچه در مسائل اقتصادی به واسطه فشارهای بیرونی و برخی ناتدبیری ها دچار مشکل هستیم ولی اعتلای دینی همچنان رو به اوج است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: گذشت و ایثار در قبال یکدیگر هم باید تقویت شود چرا که بدون گذشت حوادثی مانند فتنه ۸۸ رقم می خورد که به فرموده رهبری کشور را تا لبه پرتگاه به پیش برد.

نماینده ولی فقیه در کردستان، تقوا را عامل تقویت ویژگیهای برجسته انسانی برشمرد و ادامه داد: انسانهای متقی، با محبت، شکرگزار و اهل گذشت هستند که باید برای پرورش آنان تلاش شود.

وی تقویت علمی علما، روحانیون و طلاب را از جمله برنامه هایی برشمرد که در استان مدنظر قرار دارد و افزود: برای تقویت زیرساختها، مدرسه علوم دینی شهید شیخ الاسلام سنندج، مریوان و سقز به زودی راه اندازی و تقویت می شود تا پشتوانه علمی برای طلاب علوم دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یادآور شد: وحدت، همدلی و همراهی موجب شفاف شدن مشکلات و کمک برای پیدا کردن راهکارهای مناسب و عملی است.

علما سنگرداران جبهه وحدت اسلامی هستند

امام جمعه سنندج هم در این نشست با بیان اینکه رسول اکرم (ص) بانی صلح، دوستی، مودت و رحمت است، افزود: هفته وحدت یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) است که جهان اسلام را متوجه بنیادی‌ترین اصل اسلام یعنی اتحاد کرد.

ماموستا فایق رستمی با گرامیداشت شهدای میدان عزت و نصرت، تاکید کرد: علما در سنگر وحدت با همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، این سنگر را ترک نکرده اند و در صف مقدم این جبهه، چراغ هدایت شده‌اند.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) برای وحدت و برادری مبعوث شده است، افزود: نبی مکرم اسلام (ص) ندای وحدت خود را از آیه های نورانی قرآن کریم گرفته است و در اولین اقدام وحدت بخش خود، بین ۲ قبیله اوس و خزرج، بعد از یک قرن جنگ و خونریزی صلح و اخوت برقرار کرد.

امام جمعه سنندج، تجدید پیمان با ولایت در آستانه وحدت را عمل به آیه ولایت دانست و اضافه کرد: این آیه تاکید دارد که جامعه نمی تواند بدون قانون و نظم باشد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه تمام بشریت در قرآن کریم به وحدت دعوت شده‌اند، ادامه داد: جنایاتی که در افغانستان انجام گرفت در هیچ یک از مکاتب اسلامی جایی ندارد و تفرقه در اسلام و نزد خدا مذموم است و جهان اسلام باید بیدار شود.

دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو وحدت حاصل شده است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) یکی از مواردی را که موجب وحدت و همدلی و یکدلی می شود پیروی از ولی فقیه اعلام کرده اند.

حجت الاسلام سعید عسگری با تاکید بر اینکه همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو وحدت حاصل شده است، افزود: اصل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و بقای آن در کلام امام راحل به واسطه وحدت بوده است.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره همدل و دلسوز نظام اسلامی هستند و فداکارانه با افکار انحرافی مقابله کرده‌اند، اضافه کرد: تقدیم ۵۴ شهید روحانی در استان که تمام آنها انسانهایی فاضل، عالم و شایسته بودند، حاکی از اهتمام این قشر برای اعتلای آرمانهای نظام اسلامی است.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران کردستان هفته وحدت پیامبر اکرم قرآن کریم امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران کردستان هفته وحدت انقلاب اسلامی ایران کردستان هفته وحدت پیامبر اکرم قرآن کریم امام خمینی انقلاب اسلامی حجت الاسلام هفته وحدت ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه ۹ اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه 9 اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، طی سخنانی با تأکید بر حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند.

او خاطرنشان کرد: ما برای مهم است که در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت گفت: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

خاموشی ادامه داد: ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

او تصریح کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دام سبک در کشور هر سال یک زایش دارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای از دانشگاه تهران در حوزه دام رومن مراجعه کرد و بر اساس تحقیقات، مشخص شد هر سال از یک دام 7 رأس تولید می کند. از این مجموعه سه مجموعه در فارس قزوین و شهریار آماده شد و مجموعه‌ای نیز در کرمان است که پس از ورود 630 رأس، در حال حاضر این تعداد به 3500 رأس رسیده است.

خاموشی از انتقال جنین در دام یاد کرد و گفت: در این فعالیت نیز در مجموعه‌ای در جهاد دانشگاهی در کرج انجام می‌شود که در این باره قراردادی با آفریقا بسته شد.

او همچنین از راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر در طول 8 ماه خبر داد و گفت: نیات برخی واقفین در حوزه پزشکی است که راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر به عنوان مجموعه‌ای که تماماً موقوفه است، در همین راستا انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است