Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تصمیمات خوبی با حضور رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی در راستای تسریع در ساخت و راه‌ اندازی راه‌ آهن شیراز - بوشهر گرفته شد که امیدواریم این خط ریلی که هم اکنون حدود ۱۶۵ کیلومتر آن فعال است با نظر مساعد و مثبت رئیس‌ جمهور تا ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز این مطلب را خیرالله خادمی 21 مهر ماه بیان کرد و افزود: ساخت راه‌ آهن شیراز – بوشهر و تسریع در این پروژه ریلی در سفر اخیر رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این منطقه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبار حدود ۲۵۰۰۰ میلیاردی آن را از طرق مختلف تامین مالی فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: این راه آهن در امتداد راه آهن تهران- قم- اصفهان بوده که به شیراز می‌ رود و نهایتاً به بوشهر می رسد که با راه‌ اندازی آن اتصال به استان بوشهر برقرار شده و از آنجا به عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور، خواهد رفت.

خادمی ادامه داد: این پروژه یک طرح مصوب در پیوست قانون بودجه است و طول آن تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر بوده و تا عسلویه به حدود ۶۵۰ کیلومتر می رسد.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور از پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز بازدید کرد احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر سرعت می‌گیرد

او تاکید کرد: در مرحله نخست خط ریلی شیراز-بوشهر را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر پنج قطعه از این پروژه در محدوده‌ های بوشهر (دو قطعه به طول ۶۵ کیلومتر) و شیراز (سه قطعه به طول یکصد کیلومتر) فعال شدند اما با توجه به اینکه پروژه بسیار سنگین بوده و منابع مالی سنگینی می‌خواهد، نمی‌توان با منابع دولتی پیشرفت خاصی در آن ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بنابراین رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روزهای گذشته از این پروژه بازدید کردند و پیشنهاداتی برای تهاتر نفتی و استفاده از دیگر راه‌های تامین مالی از جمله کمک از طریق منابع عادی یا از طریق منابع صنایع و مراکز نفتی در این مسیر ارائه  شد. همچنین این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای تکمیل آن باید به سراغ فاینانس رفت.

وی گفت: این پروژه یکی از طرح هایی بود که در ابتدا فاینانس آن هم پیش بینی شده بود و در حال پیگیری هستیم تا مشکلات موجود بر سر راه فاینانس این خط ریلی برطرف شود و امیدواریم 6 قطعه دیگر این خط ریلی فعال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راه و شهرسازی بودجه منابع مالی وزیر راه و شهرسازی راه آهن شیراز بوشهر قانون بودجه عسلویه ریلی مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی راه آهن شیراز بوشهر تهاتر نفتی آهن شیراز راه آهن خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • پایانه قدیم شرق تهران نعطیل می‌شود/ جزییات
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران شیراز
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده