Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی گفت: در اجرای بند«ز» تبصره2 قانون بودجه سال1400 کل کشور، 6 درصد جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه و خشکسالی که توسط شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشند مورد بخشودگی قرار گرفته و مانده تسهیلات آن ها به مدت یکسال امهال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا ، عبدالرضا برزویی ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اجرای مفاد بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال جاری برای مشمولان بدهکاری که سررسید بدهی آن ها در بازه زمانی 01-07-1396 لغایت 29-12-1399 قرار گرفته باشد و توسط شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشندتا پایان سال جاری و یا اتمام اعتبار استان ادامه دارد.
وی همچنین اعلام کرد: امسال در اجرای مصوبه بندز تبصره 2 قانون بودجه سال 1400 تا کنون بالغ بر 143 میلیارد ریال جرایم وجه التزام متقاضیان معرفی شده به بانک مورد بخشودگی قرارگرفته است و این روند تا پایان سال و اتمام اعتبار ابلاغی ادامه دارد.
بر اساس این قانون، جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال 1394 به کشاورزان اعم از دامداران، مرغداران، عشایر،کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که از حوادث غیرمترقبه از جمله: خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، زلزله، آفات همه گیر گیاهی ودامی و … آسیب و خسارت دیده باشند و تاکنون نسبت به تسویه بدهی خود اقدام ننموده اند، بخشوده و الباقی بدهی آن ها به مدت یکسال امهال خواهد شد.
وی اضافه کرد: کشاورزانی که از ابتدای سال 1394 تسهیلات ریالی دریافت کردند و خسارت وارده به آنها در اثر حوادث غیرمترقبه به تأیید کارگروه های استانی رسیده باشد و از نظر تاریخ مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی به آنان از سال 1394 به بعد سر رسید شده و پرداخت نشده باشد،مشمول این قانون خواهند بود.
برزویی خاطرنشان کرد: به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی ، اولویت استفاده از مزایای این بند قانونی با اشخاصی است که تا کنون از سایر حمایت‌های مشابه دولتی همچون استفاده از مزایای بند« خ» ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه و یا مفاد ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور، بند«و» تبصره 16 قانون بودجه سال1396 بند«ط»تبصره 16 قانون بودجه 1397 و بند«ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 بهره‌مند نشده باشند.
رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی اظهار داشت:تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی،قراردادهای وجوه اداره شده،تسهیلات ارزی،تسهیلات ارزی تبدیل به ریال شده، اعتبارات اسنادی،خدمات بازرگانی و ضمانت نامه ها مشمول این دستورالعمل نیستند.
وی تصریح کرد: امهال تسهیلات مشمولان این دستورالعمل، براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار درحال حاضر 18 درصد و به مدت حداکثر یک سال خواهد بود و سررسید نیز با توجه به نوع فعالیت مشتری تعیین خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون بودجه سال بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری

به گزارش پارس نیوز، وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده با سود 23 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود و افراد با دریافت آن تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک مذکور را دارند. بر اثر پرداخت این تسهیلات حساب وام گیرنده مسدود خواهد شد. این یکی از تضمین‌های تسهیلات مذکور است. علاوه بر این، افراد باید ضامن رسمی نیز داشته باشند تا تسهیلات به آن‌ها پرداخت شود. افراد بعد از دریافت تسهیلات مذکور و خرید کالای مورد نظر، 36 ماه فرصت بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را دارند.

با در نظر گرفتن شرایط مذکور، میزان هر قسط این وام به 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان می‌رسد. کل سود وام 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان بوده و جمع رقم تسهیلات و سود آن 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان اعلام شده است.

  روش غیرحضوری دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح طراوت بانک آینده چگونه است؟

افرادی که به این تسهیلات نیاز داشته و فرصت حضور در شعب بانک آینده را ندارند، می‌توانند به صورت غیرحضوری برای این وام درخواست بدهند. افراد به منظور ثبت نام برای دریافت وام مذکور باید در سامانه پیشخوان مجازی ویژه مشتریان بانک یا سامانه ساتا تشکیل پرونده بدهند و سپس با تکمیل فرآیند، تسهیلات مذکور را دریافت کنند. همچنین افراد بعد از دریافت مبلغ وام امکان خرید اینترنتی و غیرحضوری کالا یا محصول مورد نظر از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک آینده را خواهند داشت.

منبع: رده

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند